Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Jurist Arbeidszaken tbv Cluster disciplinair & ontslag

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het geven van juridisch advies over ambtenarenrecht en specifiek gericht op disciplinaire zaken, (dis)functioneren en ontslag is je hoofdtaak. Werkzaamheden binnen deze adviestaak hebben betrekking op bezwaar en beroep en advisering in complexe dossiers en het opstellen van complexe maatwerkbesluiten.

Als jurist bij Team arbeidszaken vertegenwoordig je het bevoegd gezag, hoofdzakelijk in complexe bezwaren en beroepsprocedures. Je signaleert ontwikkelingen ten aanzien van jurisprudentie en bent hoorambtenaar, secretaris of verweerder bij de bezwaaradviescommissie bij zaken die daarom vragen. Je voert de werkzaamheden met een grote mate van zelfstandigheid uit.

Doelstelling

Beoogd resultaat:
- Afhandelen van bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures binnen de gestelde juridische termijnen.
- Adviseren op complexere vraagstukken binnen de gestelde termijnen.
- Opstellen van (complexe) maatwerkbesluiten per maand.

Verantwoordelijkheden

- Het zelfstandig in behandeling nemen waar onder procesvertegenwoordiging en advisering n.a.v. complexe vraagstukken vanuit de organisatie (leidinggevenden of HR collega's) op het gebied van disciplinaire aangelegenheden, (dis)functioneren en ontslag.
- Het zelfstandig opstellen van (complexe) maatwerkbesluiten op bovengenoemd gebied.
- Het zelfstandig behandelen van complexe bezwaren- en beroepen op het gebied van rechtspositie en arbeidsvoorwaarden binnen de gestelde juridische termijnen.

Contacten

Zowel in- als externe contacten, waaronder:
- Medewerkers Politie (tevens bezwaarden).
- Leidinggevenden.
- Leden van bezwaaradvies commissie.
- Rechtbank/CRvB.
- Vakbonden/gemachtigden namens bezwaarde/appelant.
- Interne medewerkers AZ en binnen de Dienst HRM Nationale Politie.

Eisen

  • De kandidaat is in het bezit van een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van Rechten.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar, minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van het Ambtenaren- en bestuursrecht.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van bezwaar- en/of (hoger) beroepsprocedures.
  • Beschikt over aantoonbare werkervaring m.b.t. het schrijven van complexe (maatwerk)besluiten op het gebied van disciplinaire aangelegenheden, (dis)functioneren en ontslag.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Arbeidsjurist, binnen een overheidsorganisatie van minimaal 1.000 medewerkers.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als hoorambtenaar en/of secretaris/verweerder bij bewaaradviescommissies.
  • De kandidaat heeft aantoonbare mediationvaardigheden bij het oplossen van juridische geschillen.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij de Politie.
  • De kandidaat is heeft een erkend, volwaardig, volledig en afgerond diploma op WO niveau in de richting van Rechten.

Competenties

  • Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij;
  • Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeen;
  • Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat;
  • Maatschappelijke orientatie: Is alert op- en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de organisatie;
  • Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politieke en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen;
  • Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samnehang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel;
  • Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

Organisatie en team

Team arbeidszaken

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheid Onderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur