Jurist Algemene Verordening Gegevensbescherming

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen
84 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Met ingang van 1 januari 2024 is de Landelijke Eenheid opgesplitst in twee zelfstandige eenheden, elk met een specifieke taak. Juridische zaken is een shared service en bedient zowel de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties alsook de Eenheid Landelijk Opsporing en Interventies (LO). Formeel is deze functie ingericht binnen de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties (LX). Samen met collegas vorm jij het Team Juridische Zaken binnen de Afdeling Bestuursondersteuning van de Staf. Het team bestaat uit de Privacydesk, Woo-specialisten en privacyfunctionarissen. In totaal 17 collegas met verschillende expertises, die nauw samenwerken en adviseren over bestuursrechtelijke zaken, de Wet Politie Gegevens (Wpg), de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Wet open overheid (Woo). De opdracht is om binnen het team Juridische Zaken inzageverzoeken in het kader van de AVG te behandelen. Daarnaast ziet de opdracht op het schrijven/ontwerpen van een werkproces of werkinstructie om toekomstige verzoeken in het kader van de AVG in behandeling te kunnen nemen en medewerkers kennis over het proces te leren en (kort) begeleiden.

Doelstelling

Tijdig afhandelen van verzoeken in het kader van de Avg en het hebben van standaarddocumenten en werkproces om toekomstige verzoeken te kunnen behandelen.

Verantwoordelijkheden

  • Het behandelen van inzageverzoeken en het voorbereiden van besluiten hierop

  • Het opstellen van een werkproces voor het behandelen van verzoeken in het kader van de AVG

  • Het begeleiden van medewerkers privacydesk in het behandelen van vragen op het gebied van de AVG

  • Het opstellen van standaarddocumenten in het te ontwerpen werkproces.

Contacten

Werken met voornamelijk interne stake holders

Eisen

  • Een afgeronde, erkende en volwaardige Juridische opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van inzageverzoeken in het kader van de AVG dan wel advisering op het gebied van privacy.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren over (juridische) besluitvorming.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van processtukken in bezwaar- en beroepsfase.
  • Vereiste competenties/vaardigheden: Accuratesse - Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten. Integriteit - Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie. Klantgericht - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Resultaatgericht - Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiente en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar opresultaten. Organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Interculturele sensitiviteit - Herkent de gewoonten en culturele achtergronden van mensen en brengt deze in verband met de politietaak. Leeft zich in, bekijkt zaken vanuit een ander cultureel perspectief en benut deze kennis om effectiever op te treden. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Wensen en competenties

Wensen

  • Verdieping op eis 5: De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van inzageverzoeken in het kader van de AVG dan wel advisering op het gebied van privacy binnen de overheid.
  • Verdieping op eis 7: De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van processtukken in bezwaar- en beroepsfase in de rol van verweerder van een bestuursorgaan.
  • Een afgeronde, erkende en volwaardige Juridische opleiding op minimaal HBO bachelor niveau met als specialisatie bestuursrecht.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie.

Competenties

  • Accuratesse
  • Integriteit
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Organisatiesensitiviteit
  • Interculturele sensitiviteit

Organisatie en team

Met ingang van 1 januari 2024 is de Landelijke Eenheid opgesplitst in twee zelfstandige eenheden, elk met een specifieke taak. Juridische zaken is een shared service en bedient zowel de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties alsook de Eenheid Landelijk Opsporing en Interventies (LO). Formeel is deze functie ingericht binnen de Eenheid Landelijke Expertise en Operaties (LX). Samen met collegas vorm jij het Team Juridische Zaken binnen de Afdeling Bestuursondersteuning van de Staf. Het team bestaat uit de Privacydesk, Woo-specialisten en privacyfunctionarissen. In totaal 17 collegas met verschillende expertises, die nauw samenwerken en adviseren over bestuursrechtelijke zaken, de Wet Politie Gegevens (Wpg), de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Wet open overheid (Woo).

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Voor het uitvoeren van deze opdracht is een geldige VOG vereist. Pas na een positieve screening kan de winnende kandidaat definitief worden gegund.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur