Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

IV Expert

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 13 dagen
90 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 okt 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Dienst Informatievoorziening van de politie voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en service level management en gegevensgebruik en beheer. Ook wordt vanuit deze dienst de kwaliteit en integriteit van vastgelegde gegevens bewaakt. Er wordt gewerkt volgens het Scaling Agile Model Politie ter ondersteuning van het snel en wendbaar realiseren van de gewenste informatievoorziening. Landelijk werken ruim 3000 collega's bij de Dienst Informatievoorziening. Vanuit de sector Advies wordt er gedeconcentreerd gewerkt voor de business. De politie en het politiewerk is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling. Voor het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) zijn wij op zoek naar een IV Expert.

Als IV-expert draag je bij aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en Opsporings)processen van de politie. Hierbij breng je balans aan tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies. Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen. Je adviseert en regisseert bij de intake, vormgeving en uitvoering van (implementatie)projecten die meerdere, met elkaar samenhangende, portefeuilles raken. Ook draag je in het Product Management Support Team (PMST) bij aan het agile voortbrengingsproces van dePolitie IV. Je draagt zorg voor een goede vraagarticulatie aan de hand van IV-verzoeken vanuit de business en verricht de benodigde (informatie- en proces-) analyses en vooronderzoeken. Hierbij houd je rekening met de IV-strategie en de ontwikkelingen binnen het IV-landschap en stuur je actief aan op synergie-effecten tussen dat wat goed is voor het politiewerk en dat wat noodzakelijk is om de informatievoorziening van de politie te verstevigen.

Namens de IV-keten ben jij sparringpartner voor IV-gerelateerde vraagstukken en lever je gevraagd en ongevraagd advies. Je bouwt en onderhoudt in- en externe netwerken van specialisten en werkt mee met de belangrijkste stakeholders aan het ontwikkelen van een visie en strategie op de onderwerpen uit de IV-keten.

Doelstelling
O.a. het bijdragen aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (enOpsporings)processen van de politie en het aanbrengen van balans tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies (zie hierboven).

Verantwoordelijkheden
Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen.

Contacten
Voornamelijk interne contacten.

Eisen

  • De kandidaat heeft een en afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal HBO niveau. Losse trainingen/certificaten worden niet als gelijkwaardig gezien.
  • De kandidaat heeft een goede beheersing van de Engelse taal, in woord en geschrift.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur informatiemanagement of gelijkwaardig, binnen een grote (500+) organisatie.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met een (Scaled) Agile manier van werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met grote IV-vernieuwingsoperaties, binnen een groot stakeholderveld (5+, dit moet duidelijk benoemd worden).
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling en advisering, bij voorkeur binnen het IV domein en met informatie - analyse.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het handhavingsdomein van de Politie en heeft aantoonbare werkervaring met het Agile Politiemodel.
  • De kandidaat heeft een en afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau, in een van de volgende richtingen: Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of Managementwetenschappen.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van de volgende certificaten: SAFe, Requirements enginering en het faciliteren van workshops.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met procesanalyse en procesontwerp.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met informatievoorziening.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met business analyse.

Competenties

  • Maatschappelijke-orientatie
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Flexibel gedrag
  • Samenwerken

Organisatie en team

De Dienst Informatievoorziening van de politie voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en service level management en gegevensgebruik en beheer. Ook wordt vanuit deze dienst de kwaliteit en integriteit van vastgelegde gegevens bewaakt. Er wordt gewerkt volgens het Scaling Agile Model Politie ter ondersteuning van het snel en wendbaar realiseren van de gewenste informatievoorziening. Landelijk werken ruim 3000 collega's bij de Dienst Informatievoorziening. Vanuit de sector Advies wordt er gedeconcentreerd gewerkt voor de business. De politie en het politiewerk is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

De Externe is inzetbaar vanaf 01-11-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2027 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever niet worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur