Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Vastgoedorganisatie

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 8 tot 16 Zuid-Holland

Begindatum:

4 sept 2025

Einddatum:

4 mrt 2026

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vind jij het leuk om met jouw kennis onze vastgoedorganisatie verder vorm te geven? En wil je af en toe ook zelf je even vastbijten in een dossier of opgave? Dan zoeken we jou als projectleider vastgoedorganisatie. In het 3e kwartaal van 2025 stelt onze gemeenteraad als het goed is de vastgoednota vast. Hierbij is een uitvoeringskader opgesteld waarop we onze vastgoedorganisatie door ontwikkelen. Het uitvoeringskader bevalt verschillende deelprojecten die aangestuurd moeten worden. Jij werkt als meewerkend voorman mee aan het verder opbouwen en professionaliseren van de vastgoedorganisatie binnen onze gemeente en neemt de rol van portefeuillemanager op je tot deze definitief wordt ingevuld.

Belangrijke taken die binnen de opdracht zijn:

  • Toewerken naar een meerjarenperspectief op ons vastgoed samen met de verschillende collegas;
  • Het inrichten van de interne werkprocessen voor onderhoud, optimalisatie, verhuur, koop, ontwikkelen en verkopen inclusief bijbehorende effectieve overlegstructuren;
  • Het opzetten van een project om voor alle objecten kostprijs dekkende huur (KPDH) in te gaan voeren waarin maatwerk en zorgvuldige communicatie met huurders noodzakelijk is;
  • Relaties opbouwen met de relevante beleidsvelden, het team vastgoedbeheer en meedenken in het opstellen van beleid (sport beleid en maatschappelijk voorzieningenbeleid);
  • Het meenemen van het college en de gemeenteraad op de voortgang in het uitvoeringsprogramma.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als vastgoedadviseur;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider vastgoed/ vastgoedadviseur bij een gemeentelijke organisaties;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed/ vastgoedadviseur bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het oplossen van strategische vastgoedvraagstukken in/voor gemeentelijke organisaties. Benoem hiervan minimaal 1 concreet voorbeeld/referentieproject (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het invoeren van kostprijs dekkende huur, licht dit duidelijk toe in het cv (20 punten);
  • Een afgeronde WO-bachelor opleiding in de richting van vastgoed (10 punten);
  • Beschikbaar per 4 september 2025 voor 8 tot 12 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Omgevingsbewustzijn

Organisatie en team

OrganisatieEen sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Afdeling Maatschappelijke en Ruimtelijke Ontwikkeling (MRO)Werken voor MRO is werken voor de afdeling die het dichtst bij het bestuur staat. Hier maak je beleid en bepaal je hoe je gemeentelijke doelstellingen het best realiseert. Maar je doet veel meer dan achter je bureau beleid schrijven. Je gaat ook naar buiten om te zien wat er bij onze inwoners en maatschappelijke partners speelt. Jij helpt de gemeente met resultaatgerichte strategie.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria Flextender beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie CVs Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 26 augustus 2025 tussen 15:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 19 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 22 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur