Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk Inkada
Logo van Inhuurdesk Inkada

ROC Aventus - Informatiemanager (32 uur per week)

Inhuurdesk Inkada

Wierdensestraat 33, 7607 GE Almelo, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als informatiemanager ben je verantwoordelijk voor de samenhang en continuïteit van de informatievoorziening binnen Aventus. Je zorgt dat processen, systemen en data optimaal op elkaar aansluiten en bijdragen aan de strategische doelen van de organisatie.
Binnen het team van informatiemanagement breng jij structuur, helderheid en borging aan in de informatiehuishouding. Je zorgt ervoor dat gemaakte keuzes, datadefinities, informatiestromen en koppelingen goed zijn vastgelegd, gedeeld en onderhouden.

Je werkt samen met twee collega-informatiemanagers en de informatiearchitect. Waar anderen vooral de regie voeren op vernieuwing en afstemming met de business, richt jij je op het versterken van de interne samenhang, transparantie en borging van de informatievoorziening.

Werkzaamheden

Je:

  • Beheert en structureert documentatie van informatiestromen, datamodellen en afspraken tussen processen en systemen.
  • Zorgt voor heldere vastlegging van gegevensdefinities, datakwaliteit en koppelvlakken, in lijn met architectuurprincipes en data governance.
  • Signaleert inconsistenties of overlap in informatiestromen en vertaalt deze naar verbetervoorstellen of structurele aanpassingen.
  • Coördineert de totstandkoming van informatie- en datamodellen, in samenwerking met informatie-architect.
  • Bewaakt samenhang en hergebruik van informatievoorziening over de verschillende domeinen heen.
  • Draagt bij aan aanbestedingen, pakketselecties en implementaties, door scherp te beschrijven wat de informatiebehoefte is en hoe koppelingen geborgd worden.
  • Communiceert bevindingen helder en visueel, zodat zowel management als technische teams inzicht hebben in de structuur van de informatievoorziening.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo- of wo- opleiding in de richting van informatiemanagement, bedrijfskunde, of vergelijkbaar.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbaar minimaal drie jaar werkervaring als informatiemanager of informatieanalist.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met documenteren, modelleren en vastleggen van informatiestromen of data definities.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als informatiemanager of informatieanalist (3 tot 5 jaar of 5 jaar of meer).
  • Aantoonbare werkervaring met documenteren, modelleren en vastleggen van informatiestromen of data definities (3 tot 5 jaar of 5 jaar of meer).
  • Aantoonbare vaardigheid in informatie- en procesmodellering.
  • Aantoonbare kennis van aanbestedingen, pakketselecties en implementaties met focus op informatiebehoefte.

Competenties

  • Een scherpe blik
  • Analytisch vermogen
  • Gestructureerd werken
  • Het vermogen om technische en functionele taal begrijpelijk te vertalen.

Organisatie en team

Over ROC Aventus:

Bij Aventus geloven wij: samen leer je meer! We leren door elkaar te inspireren, elkaar uit te dagen en vooruit te helpen. Daarom werken we veel samen met bedrijven, scholen en gemeenten. Zo helpen we onze studenten zichzelf te ontwikkelen tot de professionals van de toekomst. Met goed onderwijs en een organisatie die meebeweegt en -verandert met de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.

Gespreksinformatie

De selectiegesprekken zullen plaatsvinden op 20 november 2025 online (vanaf 13.00 uur).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Verlenging mogelijk: Ja, maximaal een periode van 2 jaar (flexibele verlenging).
  • VOG vereist: Ja.
  • Mogen reiskosten aanvullend in rekening worden gebracht? Nee.
  • Mag het uurtarief geïndexeerd worden gedurende de looptijd? Ja.
  • Heeft de opdrachtgever de intentie om de kandidaat over te nemen? Nee.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr