Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
De tijdelijke functioneel beheerder draagt zorg voor het beheer en de doorontwikkeling van Corsa en Smartdocuments. Wanneer de kandidaat ervaring heeft met DataMask is dat een pre. De kandidaat waarborgt de beschikbaarheid, kwaliteit en operationele werking van deze applicaties en ondersteunt gebruikers bij het oplossen van meldingen en het verbeteren van werkprocessen.
Taken en verantwoordelijkheden:
Dagelijks beheer van de Corsa & Smartdocuments. Liefst ook DataMask
Kwaliteit en organisatie van data en inrichting van systemen bewaken
Afhandelen van tickets en meldingen van gebruikers (o.a. via Topdesk)
Ondersteunen bij rapportages en testing, inclusief het opstellen van testscripts
Fungeren als aanspreekpunt voor leveranciers en externe consultants bij complexe tickets
Eisen
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Smartdocuments, benoem dit duidelijk in het cv;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Corsa, benoem duidelijk waar dit is opgedaan);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder;
Aantoonbare werkervaring als functioneer beheerder Corsa;
Per november 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
Wensen en competenties
Wensen
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een gemeente; (35 punten)
Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ICT, Business IT; (10 punten)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Smartdocuments, benoem dit duidelijk in het cv ; (15 punten)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem duidelijk waar dit is opgedaan) ; (15 punten)
Uiterlijk per 1 december 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week; (10 punten)
Een maximum tarief van 95,- inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee externe administratieve broker / exclusief btw (15 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Communicatieve vaardigheden: essentieel om te kunnen schakelen tussen gebruikers, ICT en leveranciers. Je vertaalt gebruikerswensen naar functionele specificaties en kunt helder uitleg geven over systeemfunctionaliteiten.
Analytisch vermogen: het vermogen om incidenten, procesafwijkingen en systeemwensen te analyseren en structureel op te lossen.
Klantgerichtheid: gebruikers ondersteunen bij hun werkzaamheden in Corsa, inclusief training, handleidingen en gebruiksadviezen.
Plannen en organiseren: efficient omgaan met updates, wijzigingsverzoeken en de prioritering van incidenten in samenwerking met de leverancier of ICT-afdeling.
Samenwerken en overtuigen: je werkt vaak samen met informatieadviseurs, Informatiebeheer, ICT en projectleiders, en moet draagvlak weten te creeren voor verbeteringen.
Procesmatig denken: inzicht in informatie- en archiefprocessen.
Organisatie en team
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern en historisch maar ook druk en rustig, grijs en groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het stedelijke hart van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.
Gespreksinformatie
Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot een nader te bepalen datum en tijd. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op een nader te bepalen datum gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar via de contactgegevens die vermeld staan bij de aanvraag. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot een nader te bepalen datum en tijd. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.