Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Platform dienstverlening specialist

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

4 jan 2027

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waar ben jij van?

Als specialist bouw je mee aan de digitale dienstverlening waar Rotterdammers dagelijks op kunnen vertrouwen. Jij zorgt dat inwoners snel en eenvoudig hun zaken kunnen regelen. Zo werk je niet alleen voor Rotterdam, maar ook aan een stad waarvan je zelf elke dag het verschil merkt.

Jouw functie

Als Platform voor dienstverlening (PVD) specialist draag je bij aan de Rotterdamse dienstverlening waarvan ruim 650.000 Rotterdammers gebruik kunnen maken. Het kan dus heel goed zijn dat als jij Rotterdammer bent, je te maken krijgt met iets waar je zelf aan hebt gewerkt! Of het nu het gaat om het aanvragen van een parkeervergunning, het maken van een afspraak voor een huwelijk of het doen van een melding als er op straat iets gerepareerd moet worden. Er zijn talloze processen bij de gemeente Rotterdam waarbij jij de uitdaging aangaat om deze zo klantvriendelijk en functioneel mogelijk te maken. Om dit te realiseren is de ambitie om alle processen naar het platform voor dienstverlening te brengen.

In de praktijk betekent dit dat je:

  • Van a tot z betrokken bent gedurende het gehele project, van de analyse tot en met de implementatie;
  • In toenemende mate direct aan tafel zit met de interne klant (proceseigenaren) om de vraag op te halen, mogelijkheden en doelstellingen af te stemmen;
  • Op basis van de analyse een globaal en functioneel ontwerp maakt en deze toetst aan richtlijnen;
  • Zelf bouwt, modelleert en configureert om onderdelen van het PVD in te richten, dit test en bevindingen afstemt met de interne klant;
  • Nauw samenwerkt met een team van functioneel beheerders, procesanalisten en projectleiders;
  • Afhankelijk van complexiteit van het proces een oplevertijd hebt die varieert van enkele weken tot anderhalf jaar.

Eisen

  • Je hebt een hbo denk en werkniveau. Dit is aantoonbaar uit eerdere werkervaring.
  • Je hebt minimaal 1 jaar kennis van en werkervaring met het bouwen, modelleren en configureren in Open Formulieren opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
  • Je hebt kennis van en werkervaring met het bouwen, modelleren, configureren en autoriseren in GZAC.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met een OTAP-straat en overdracht aan functioneel beheer opgedaan in de afgelopen twee jaar.
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring met de principes en modellering rondom het zaakgericht werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt kennis van ITIL.
  • Je hebt kennis van Prince2 Agile.
  • Je bent in bezit van een Atos eSuite-editor certificaat.
  • Je hebt aantoonbaar kennis en werkervaring van de te vervangen eSuite als zaaksysteem.
  • Je hebt kennis en werkervaring met het configureren van de rand voorwaardelijke componenten, zoals Open Zaak, Overige registraties, OpenKlant en de bijbehorende API's.
  • Je hebt werkervaring bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 250.000 inwoners opgedaan in de laatste twee jaar.

Competenties

Als platform dienstverlening specialist bouw je in deze functie mee aan Rotterdam, zowel letterlijk door te modelleren en configureren, als figuurlijk, door te werken aan betrouwbare dienstverlening voor inwoners en ondernemers. Je bent resultaatgericht en combineert een scherpe analytische blik met een sterk conceptueel vermogen. Daarbij werk je integer en met oog voor het publieke belang. Samenwerken gaat je natuurlijk af. Je communiceert helder, betrekt collega's en klanten bij je werk en toont betrokkenheid bij de organisatie. Je beweegt soepel mee met veranderingen en ziet in elke ontwikkeling een kans om te leren en te groeien. Zo draag je niet alleen bij aan de vooruitgang van de stad, maar ook aan je eigen professionele ontwikkeling.

Organisatie en team

De afdeling

Je gaat aan de slag bij de afdeling klant toepassingen. Wij ondersteunen de clusters o.a. met applicatie gerelateerde vragen en leveren dienstverlening die uiteenlopend is van softwareontwikkeling (maatwerk) tot technisch applicatiebeheer. Daarin kom je terecht in het team functioneel beheer en Testing 010. Je werkzaamheden voer je uit in het subteam Zaakgewijs werken.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 650.000 Rotterdammers. Bij zo'n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Een stad waar je ruimte ervaart. Bij een organisatie die je vrijheid en verantwoordelijkheid biedt. Voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de stad blijven groeien. Voor alle Rotterdammers. Werken voor IIFO waaronder IT valt betekent dat je voor de grootste gemeentelijke IT-werkgever in Nederland komt te werken. We zijn ambitieus, vooruitstrevend en innovatief.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 10 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 5 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • FSK: 11
  • Afwijkende werktijden: N.V.T.
  • Data voor verificatiegesprek: Week 46/47-2025
  • Verhouding prijs/kwaliteit: 20% - 80%
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr