Logo van Nationale Politie
Logo van Nationale Politie

Testcoördinator

Kaap Hoorndreef 3, Utrecht

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2027

Uren per week:

22

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 121Opdracht uren 22

Omschrijving

Opdracht omschrijving

De Informatievoorziening (IV) van de Politie is aan sterke verandering onderhevig. Het huidige applicatielandschap wordt gesaneerd en nieuwe ICT systemen en de daaronder liggende processen worden vervangen, aangepast of verbeterd.

Het Project Veilig en Gezond Werken (VGW) implementeert een softwaresuite, deze heet Xpert Suite. Deze softwaresuite ondersteunt medewerkers op het gebied van arbeid en gezondheid. VGW is de sector die voor politiecollega’s dienstverlening verzorgt rondom arbeid en gezondheid. Dit betekent dat de sector zich toelegt op de Arbo-verplichting (bijvoorbeeld RI&E, Ongevallenregistratie, PMO en Verzuimbegeleiding), maar ook ondersteuning biedt aan collega’s met beroep gerelateerde gezondheidsklachten/PTSS. Verder verzorgt VGW de eigenrisicodragersfunctie, waarbij het zich bezighoudt met (buiten-) arbeidsvoorwaardelijke voorzieningen.

Doelstelling

Het vernieuwen van de informatievoorziening voor de bedrijfsprocessen, waarmee een robuuste informatievoorziening en uitfasering van de huidige oude informatiesystemen wordt bereikt.

Het gaat hierbij om een geïntegreerd en beveiligd informatiesysteem, dat op een uniforme, gebruiksvriendelijke en moderne wijze te bedienen is door een grote gebruikersgroep van uiteindelijk zon 5000 gebruikers.

Verantwoordelijkheden
De testcoördinator maakt onderdeel uit van het projectteam en is daarbinnen verantwoordelijk voor het voorbereiden, coördineren en (laten) uitvoeren van testactiviteiten. De testcoördinator is verantwoordelijk voor het opstellen van het testplan en toezichthouden op de uitvoering daarvan. Hieronder vallen de technische, functionele en gebruikerstesten.

  • Je coördineert voorbereidingen en uitvoering van de testen door het schrijven van een testplan inclusief planning;

  • Je faciliteert en begeleidt de FAT en/of GAT testen;

  • Je werkt samen met Functioneel Beheerders, Proceseigenaren, eindgebruikers, applicatiebeheerders en leveranciers;

  • Je ondersteunt, samen met het agile team, de Proceseigenaren bij het opstellen van testscripts;

  • Geeft voorafgaand aan de testen instructie, monitort op de juiste doorloop van het testplan en de testscripts, zorgt dat de testresultaten goed gedocumenteerd worden;

  • Van alle testen worden testrapporten opgesteld waarin resultaten en afspraken worden vastgelegd en wordt gezorgd voor sign-off (akkoord);

  • het monitoren van de non-functionals van de applicatie;

  • Je adviseert over de inrichting van testen als onderdeel van de agile aanpak bij de Politie.

Eisen

Opleiding

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;

Professionele kennis en werkervaring

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het organiseren van Gebruikers Acceptatie Testen binnen IT-projecten;

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met TMAP of ISTQB met gebruik van JIRA;

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden en ondersteunen van collega's en het coördineren van werkzaamheden binnen een Agile team.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • Je hebt aantoonbare ervaring met meerdere grote testtrajecten van IT producten;

  • Je hebt meerdere jaren ervaring binnen overheidsorganisaties;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement van interne en externe partijen, die betrokken zijn bij de uitvoer van het project;

  • Je hebt ervaring met het ophalen van acceptatiecriteria vanuit de business.

Competenties

  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;

  • Luisteren;

  • Overtuigingskracht;

  • Samenwerken;

  • Initiatief;

  • Leervermogen;

  • Flexibel gedrag;

  • Probleemanalyse;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Klantgerichtheid.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Nee

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.

U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. 

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 december 2027 voor 22 uur per week.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Type inzet

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het dienstverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

  • Screening BO+:
    Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. Dit kan maximaal 8 weken duren waardoor bovenstaande startdatum een fictieve startdatum betreft. Starten kan zoveel eerder als mogelijk, na doorlopen van de screening

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr