J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2027Publicatiedatum:
4 nov 2025ODR heeft OpenWave als procesapplicatie voor de primaire processen. Deze applicatie wordt door de leverancier doorontwikkeld zodat er extra functionaliteit beschikbaar komt. De opdracht bestaat uit het ophalen van eisen en wensen in de organisatie en in de community die bijdragen aan verdere functionele en technische verbetering van de applicatie en de inrichting bij ODR. De opdracht omvat mede het afstemmen van deze verbeterpunten met de leverancier op zodanige wijze dat de leverancier hierop snel en efficiënt kan doorontwikkelen.
Met deze verbeteringen wordt het ook mogelijk om OpenWave ook in te zetten voor de niet-primaire processen, zodat een zaaksysteem of apart DMS niet nodig is. Onderdeel van de opdracht is om de applicatie zodanig te configureren dat daarbinnen ook sturende en ondersteunende processen zaakgericht kunnen worden afgehandeld. En dat de applicatie beter geschikt wordt om het archiefbeheer op adequate wijze uit te voeren. Door uitvoering van de opdracht is ODR in staat om met OpenWave als zaaksysteem te gebruiken, het archiefbeheer adequaat uit te voeren en zaakgericht werken zelfstandig verder uit te rollen in de organisatie.
De OpenWave experts vormen de spil tussen de organisatie, de OpenWave-community en de leverancier. Daarvoor is nodig dat zij een breed relevant netwerk hebben binnen omgevingsdiensten, de OpenWave community en bij de leverancier.
'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met OpenWave, zowel functioneel als technisch. Licht dit duidelijk toe in het cv;
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van OpenWave bij een omgevingsdienst;
Aantoonbare werkervaring met de werkwijze van aanleveren van requests for change bij de leverancier van OpenWave;
Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door [externe administratieve broker] zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Opties verlenging
2 x 12 maand(en)
Benodigd aantal professionals
2.
2 professionals voor elk:
Periode november 2025 – december 2026: 704 uren
Optie verlenging in 2027 met 176 uren
Optie verlening in 2028 met 176 uren
In totaal inclusief verlenging per professional 2.112 uren à 105 euro = € 110.880.
Facturatie op basis van daadwerkelijk bestede uren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 105. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Bij twijfel kan bij leverancier OpenWave een referentie opgevraagd worden.
Uren per week
Gemiddeld 12 (bij een eventuele verlenging gaat het over gemiddeld 4 uur per week) uur.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij [externe administratieve broker], via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.