Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
1 nov 2025Bij de dienst Kadaster Signing Service wordt de ondertekening van aangeboden akten (van o.a. notarissen en deurwaarders) technisch gecontroleerd en worden uitgaande berichten automatisch elektronisch ondertekend. Ook biedt de dienst ondersteuning bij het elektronisch ondertekenen van documenten met een persoonlijk certificaat. Daarnaast wordt de Kadaster PDF Service (KPS) momenteel ontwikkeld. KPS is een generieke service voor verificatie, conversie en OCR-functionaliteit van alle aangeboden akten. Beide diensten KSS en KPS hebben een primaire rol in de aktewerkingsketen van het Kadaster.
Wij ontwikkelen een backend systeem en maken gebruik van JAVA, Kubernetes, Wiremock, Spring Boot, Postgres, Minio, PDF conversie, Splunk, Jira, ServiceNow, GIT, Cucumber, Soap en Rest. We werken met een Continuous Deployment Pipeline, welke volledig wordt containerized met Docker, door de gehele OTAP straat. Pipelines zijn scripted met Jenkinsfiles. Het gros van onze testen zijn unittesten en daarnaast zijn we bezig met de opzet van systeemtesten en performancetesten. Je bent primair verantwoordelijk voor de testen en bepaalt op basis van DevOps de testen en automatiseert deze met de bij het Kadaster gebruikte tools. Ervaring in het digital signing domein is een must. Daarnaast ondersteun je bij het ontwikkelen van de applicaties in java en kunt junioren op gang helpen.
Belangrijkste technieken, methoden en tools:
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 31-10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Het parkeerbeleid laat niet toe dat externen bij het gebouw parkeren. Er is een parkeergelegenheid op loopafstand bij restaurant Malkenschoten.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Bij detacheringsopdrachten is het van belang dat de detacheerder de functieschaal weet. Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motovaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat de externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
De externe administratieve broker als bemiddelaar Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025 08:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button.
