Medewerker Toezicht en Handhaving (bouwtoezicht)

Onderdoor 25, 3995 DW Houten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
87,50 20 Utrecht

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

18 mrt 2025

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Binnen het Team VTH (Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving) is behoefte aan de inzet van een medewerker toezicht en handhaving (bouwtoezicht).

Opdracht

  • De werkzaamheden omvatten het nalopen van circa 110 adressen in het kader van de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) met eenvoudige tot complexe bouw- en sloopactiviteiten waarbij gegevens gecontroleerd, geactualiseerd en indien nodig gecorrigeerd worden.

  • Daarnaast is er toezicht op circa 20 bouwprojecten, waarbij regelmatig inspecties plaatsvinden om te zorgen voor naleving van vergunningen, bouwvoorschriften en veiligheidseisen. Er wordt gecommuniceerd met aannemers en andere betrokken partijen om voortgang en kwaliteit van het werk te waarborgen.

  • Rapportering vindt digitaal plaats door middel van de bij de gemeente Houten gangbare geautomatiseerde/zaaksystemen (GisVG, CLO, Digitale Checklisten e.d.);

  • Het werk vereist nauwkeurigheid, rapportagevaardigheden en kennis van de geldende regelgeving. De medewerker zorgt ervoor dat alle gegevens en projecten voldoen aan de wettelijke eisen en normen. Je hebt kennis van proces vergunningverlening.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop en tablet. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden is het noodzakelijk dat de kandidaat zijn eigen laptop en tablet meeneemt;

  2. Aantoonbare werkervaring op het nalopen van adressen in het kader van de BAG:

  3. Aantoonbare werkervaring met het houden van toezicht op de naleving van vergunningen, bouwvoorschriften en veiligheidseisen bij bouwprojecten;

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker Bouwtoezicht;

  5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Afgeronde opleiding ABW1; (30 punten)

  2. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als medewerker Bouwtoezicht; (10 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem GISVG, CLO en Digitale Checklisten; (25 punten)

  4. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en het Bbl; (15 punten)

  5. Aantoonbare werkervaring in de bouwsector binnen de regio Houten; (5 punten)

  6. Maximum uurtarief van € 87,50 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender. (15 punten)

Competenties

  • Je bent goed op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van het omgevingsrecht en in het bijzonder die van de Omgevingswet en het Bbl;

  • Je beschikt over goede communicatieve en adviserende vaardigheden, je bent doortastend ingesteld en werkt nauwkeurig. Je bent in staat met creatieve oplossingen te komen, je denkt met de klant mee en je adviseert daarbij breder dan gevraagd wordt. Daarnaast ben je zelfstandig, staat stevig in je schoenen en bent stressbestendig;

  • Jouw werkstijl kenmerkt zich door een hoge mate van samenwerkingsgerichtheid om in teamverband te kunnen functioneren;

  • Je voert je werk goed uit, zonder ondersteuning of toezicht van anderen. Je hebt geen supervisie of begeleiding nodig en je kunt goed alleen werken. Je bent in staat zelf nieuwe taken op te pakken en je kunt problemen zelf oplossen. Je werkt efficiënt, je besteedt je tijd nuttig en je zoekt zinvol werk als je tijd over hebt. Je bent altijd bezig. Je handelt lopende zaken af terwijl je een andere taak onder handen hebt;

  • Je bent consequent en besluitvaardig in je optreden. Een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn stelt je in staat om in te spelen op ontwikkelingen, signalen waar te nemen en te handelen naar wensen en verwachtingen binnen het werkveld en de werkomgeving.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier .

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op donderdag 27 maart 2025 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop en tablet. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden is het noodzakelijk dat de kandidaat zijn eigen laptop en tablet meeneemt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.