thumbnail
thumbnail

Senior projectleider infrastructuur

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110
24 tot 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2024

Uren per week:

24 tot 32

Publicatiedatum:

8 feb 2024

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Als senior Projectleider infrastructuur werk je aan uitdagende integrale projecten, zoals het oplossen van verkeersknelpunten en het aanleggen van doorfietsroutes.

Jij bent de spin in het web die zorgt voor draagvlak bij zowel de interne als externe stakeholders van de gemeente Hilversum. Je kunt goed communiceren, overziet het geheel en kan verbindingen leggen tussen de onderlinge projecten die Hilversum in uitvoering heeft of in de toekomst gaat uitvoeren. De bewaking van de planning en subsidies is hierbij een belangrijk onderdeel.  Daarbij let je goed op de gestelde kaders.

Jij bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van de projecten in alle fasen van initiatief tot en met realisatie. En geef je leiding aan het projectteam. Hierbij zorg je voor de financiën (inclusief subsidies), bestuurlijke afstemming, participatie en de planning.  Voor de technische uitwerking en uitvoering draag je deze fasen over aan het team Voorbereiding en Uitvoering. Je blijft betrokken bij de uitwerking voor de bestuurlijke afstemming en financiën.

Daarnaast kan je ook ingezet worden bij de projecten die gestart worden vanuit vastgestelde programma’s en opdrachten vanuit het bestuur. Deze projecten worden door projectmanagers van het team Projecten gestart. Jij haakt aan als projectleider die zorgt voor verdere uitwerking van de openbare ruimte. Door je technische kennis ben je een goede inhoudelijke sparringpartner van de projectmanager.

Belangrijke thema’s die meegenomen moeten worden in de scope van je projecten zijn klimaatadaptatie, duurzaamheid, gezonde leefomgeving en circulariteit, biodiversiteit en de energietransitie een belangrijke rol in onze projecten gaan spelen.

De volgende projecten liggen nu op je te wachten

  • Priowegen:
    De gemeente Hilversum stelt jaarlijks een lijst vast van wegen en kruispunten welke vanwege de verkeersveiligheid aangepast moet worden.

  • Doorfietsroutes:
    De gemeente Hilversum gaat, in samenwerking met de provincie en de regio, de komende jaren vijf doorfietsroutes aanleggen.

Uiteraard is dit een kleine greep uit de vele projecten die o.a. vanuit het Uitvoeringsprogramma Mobiliteit 2040 lopen en nog op stapel staan. Oftewel voldoende uitdaging in Hilversum!

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitvoeren van projecten op het gebied van mobiliteit en infrastructuur in Hilversum.

  • Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van de kaders van de projecten op ambtelijk- en bestuurlijk niveau.

  • Je zorgt voor een actuele planning van het project en zoekt daarin afstemming met de andere projecten.

  • Je stelt een projectteam samen en stuurt deze aan.

  • Zorgt voor een goed en duidelijk participatietraject en tijdige communicatie naar de stakeholders.

  • Tot en met het opleveren van het Definitief Ontwerp ben jij in de lead.

  • Daarna blijf je eindverantwoordelijk van het project, en ben je bezig met de financiën, bestuurlijke aangelegenheden en eventueel nog participatie.

  • Je houdt in de gaten of het project past binnen de lopende en nog te verkrijgen subsidies.

  • Begeleiden van een junior projectleider infrastructuur.

Vereisten / knock-outcriteria
1. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Civiel Technisch Projectleider;
4. Maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
5. Kandidaat is minimaal 50% van de werktijd op kantoor aanwezig tijdens de gehele duur van de opdracht.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied van voorbereiding van infrastructurele werken. Bij een 50.000+ gemeente (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv.) (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de aansturing van projectgroepen en specialisten op het vlak van voorbereiding en uitvoering van infrastructurele werken. Bij een 50.000+ gemeente (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);
8. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek of Civiel gerelateerd (25 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per maandag 4 maart 2024 voor 24 -32 uur per week (15 punten).

Competenties

  • Leiderschap;

  • Plannen en organiseren, overzicht kunnen bewaren;

  • Samenwerken;

  • Zelfstandig;

  • Proactief signaleren en oppakken;

  • Communicatief vaardig op verschillende niveau’s ;

  • Resultaat- en Oplossingsgericht;

  • Flexibel;

  • Stressbestendig;

  • Jezelf snel systemen vaardig maken (zaaksysteem, ibabs, key2finance).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Waarvan minimaal 50% van de tijd op kantoor gewerkt wordt.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 februari 2024 van 12:30 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Senior projectleider infrastructuur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.