Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
1 nov 2024Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
27 sept 2024Omschrijving van de opdracht
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Omschrijving inhuur Senior beleidsadviseur Kunst & Cultuur
Wij zoeken een senior adviseur cultuur die:
*het project nieuwe bibliotheek aanstuurt;
*adviseert bij het afronden van de meerjaren subsidieafspraken van culturele organisaties in Hilversum en bereidt de besluitvorming voor.
Gedurende de eerste paar maanden ligt het accent op het afronden van de meerjarensubsidie-afspraken en bestuurlijk aanbieding van subsidies en jaarverslagen van culturele organisaties in Hilversum. Gelijktijdig moet er sturing blijven op het project nieuwe bibliotheek.
Algemene omschrijving
Bij cluster cultuur van het team Leef en vestigingsklimaat in de gemeente Hilversum hebben we deze leuke tijdelijke vacature. We zijn we op zoek naar een senior beleidsadviseur. We streven hierbij naar een diversiteit aan kennis, achtergrond en ervaring
Je bent vanuit deze rol verantwoordelijk voor:
Als opdrachtnemer voor het (door de bibliotheek Hilversum uitgevoerde) project voor de bouw en verhuizing van de bibliotheek in de periode 2024-2026. Je fungeert als ambtelijke opdrachtnemer over de (financiële) realisatie, je bereidt het bestuurlijk overleg voor en maakt bestuurlijke voorstellen. Tot slot ben je het eerste aanspreekpunt voor de bibliotheek.
Voor de inhoudelijke doorontwikkeling van de nieuwe bibliotheek in het kader van een bredere culturele en ruimtelijke (her)ontwikkeling van de Kerkbrink in Hilversum. (Inclusief aanverwante financiële en juridische aspecten binnen dit dossier.)
De ontwikkeling van een passende programmering van media en cultuur op de Kerkbrink in samenwerking met onder andere de direct betrokken organisaties als Museum Hilversum, Beeld en Geluid en de bibliotheek, maar ook het bredere culturele veld en organisaties uit aanverwante sectoren als het onderwijs en sociaal domein.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het afronden van meerjaren subsidieafspraken met de grotere culturele organisaties. Vanuit jouw rol ga je in overleg met de instellingen en je collega’s binnen het team cultuur om de concept inhoudelijke afspraken verder te finetunen en vast te leggen. De subsidieafspraken dragen bij aan de uitvoering van het cultuurbeleid. Eindproduct voor deze deelopdracht is een gedragen bestuurlijk voorstel.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur cultuur binnen een overheidsorganisatie;
2. Aantoonbare werkervaring met financiële en juridische vraagstukken(benoem dit duidelijk in het cv);
3. Aantoonbare werkervaring met het afronden van subsidieafspraken binnen het subsidieproces (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring als verbindende gesprekspartner voor de culturele organisaties (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar beleidsadviseur kunst en cultuur binnen een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen/schrijven van beleidsstukken (30 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van cultuur of bestuurskunde (10 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Verbindend;
- Bestuurlijke-politieke sensitiviteit;
- Teamspeler.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 16 oktober tussen 11:00 uur en 12:00 uur en 15:00 uur en 16:00 uur en maandag 21 oktober tussen 11:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).