thumbnail
thumbnail

Projectleider Gebiedsontwikkeling

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
30 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

30 tot 36

Publicatiedatum:

26 sept 2024

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen. Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Algemeen omschrijving
Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van verschillende gebiedsontwikkeling voor de gemeente Hilversum. Deze initiatieven komen vanuit ontwikkelaars, woningbouwcorporaties en op eigen initiatief van de gemeente. Het betreft diverse projecten waarvoor onder andere een anterieure overeenkomst opgesteld moet worden, een gebiedsagenda opgesteld moet worden, een visie ontwikkeld moet worden, of de uitvoering geregeld moet worden.  Je weet wat er nodig is om het proces te begeleiden en stuurt het projectteam op een duidelijke positieve manier aan. Je bent een stevige projectleider met zeer goede onderhandelingsvaardigheden. Bent tactvol in gesprekken en hebt een strategie om de resultaten te bereiken Je bent het aanspreekpunt voor stakeholders. En ook ben je sparringpartner voor de ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgever. 

Specifieke taken en verantwoordelijkheden
- Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van de projecten in alle fasen van initiatief tot en met realisatie. Daarbij geef je leiding aan het projectteam. Hierbij zorg je voor de financiën (inclusief subsidies), bestuurlijke afstemming, participatie en de planning.  Voor de technische uitwerking en uitvoering draag je deze fasen over aan het team Voorbereiding en Uitvoering. Je blijft betrokken bij de uitwerking voor de bestuurlijke afstemming en financiën.
- Je voert onderhandelingen met ontwikkelaars en woningbouwcorporaties en pakt hierbij de leiding om het projectresultaat te bereiken. Meestal heeft dit betrekking op het aangaan van een anterieure overeenkomst.
- Je bewaakt de voortgang, het budget, de kwaliteit en de informatievoorziening van het project.
- Het schrijven van projectdocumenten, college- en raadsvoorstellen.
- Je zorgt voor heldere communicatie over de voortgang en verwachtingen naar belanghebbenden en naar je collega's.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau;
2. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met gebiedsontwikkeling als projectleider bij een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een aantoonbare afgeronde Ruimtelijke Ordening of Gebiedsontwikkeling opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau (25 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider met gebiedsontwikkeling bij een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners (woningbouw of bedrijven) (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van binnenstedelijke ontwikkelingsprojecten met ontwikkelaars en woningbouwcorporaties (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Minimaal 75% van de werktijd fysiek op kantoor aanwezig zijn (10 punten);
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (5 punten).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Mag flexibel worden ingevuld. Minimaal 75% fysiek op kantoor aanwezig.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 oktober 2024 tussen 13:30 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Projectleider Gebiedsontwikkeling die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.