Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Buurt Coördinator / Buurt Regisseur

Gemeente Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2022

Einddatum:

1 sept 2022

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 mei 2022

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Algemene omschrijving
De wijkregisseur/buurtcoördinator  voert regie op (integrale) leefbaarheids- en veiligheidsvraagstukken in de wijk en is daarmee het middelpunt in domein overstijgende samenwerkingsrelaties tussen professionals in de wijk en de interne organisatie.
•             De wijkregisseur/buurtcoördinator  weet wat er leeft en speelt in de wijken, op de thema’s: sociaal, veilig, fysiek. Afhankelijk van de thematiek in het gebied kunnen dat ook andere thema’s zijn zoals bijvoorbeeld wijkeconomie. Werkt van ‘buiten naar binnen’ en is daarom zichtbaar in de wijken en laagdrempelig bereikbaar voor partners en inwoners;
•             Focus van de wijkregisseur/buurtcoördinator is op de ‘hotspots’ in de integraliteit, daar waar het in overgangen vaak mis gaat of meerwaarde te behalen is.  Dat kunnen zaken zijn die tussen wal en schip vallen, signalen van bewoners dat er aanpassing nodig is, of domein overstijgende acties (bijv. veiligheid en welzijn) en/of er sprake is van bestuurlijke prioriteit. Dit kunnen problemen zijn die opgelost moeten worden, maar ook kansen zijn die we zien;
•             De reguliere taken worden uitgevoerd door de professionals in de buurt. De wijkregisseur kan bijsturen indien nodig (hotspots), en neemt geen werk van anderen over;
•             Vertaalt vragen en opgaven uit de wijken naar de eigen organisatie en  naar externe partners en stuurt op de totstandkoming van resultaten. Het uitgangspunt daarbij is het zoeken naar integrale oplossingen waarbij samenwerken de basis vormt. Hij stimuleert partijen over hun grenzen heen te kijken. Daarbij verbindt de wijkregisseur beleid en uitvoering aan elkaar en zoekt naar maatwerk. Hij geeft gevraagd en ongevraagd advies.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als Buurt Coördinator/Buurt Regisseur;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een politieke bestuurlijke werkomgeving.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring als Buurt Coördinator/Buurt Regisseur binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke voorstellen (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met leefbaarheids- en veiligheidsvraagstukken (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de regievoering op complexe dossiers (vermeld in het cv een concreet voorbeeld waaruit dit blijkt) (25 punten)

Competenties

  • Regie voeren, in staat zijn om vanuit een helicopterview casussen te beoordelen;

  • Slagvaardig en besluitvaardig;

  • Samenwerken met in- en externe partners;

  • Flexibel (ook qua werktijden: avonden en weekenden indien noodzakelijk);

  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 mei 2022 van 16.00 tot 17.30 uur (digitaal). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 mei 2022  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.