Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
18 apr 2025“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Algemene omschrijving
In Hilversum streven we ernaar dat kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar veilig, gezond en kansrijk opgroeien.
Als beleidsmedewerker Subsidies Jeugd werk je aan de uitvoering van de nieuwe beleidsagenda Jeugd 2024-2030. Een belangrijk onderdeel daarvan is de implementatie van de nieuwe subsidieregeling. De subsidieregeling draagt bij aan het realiseren van de doelen van de beleidsagenda jeugd. Bij de implementatie van de subsidieregeling werk je nauw samen met subsidiepartners en bent voor hen eerste aanspreekpunt. Je hebt een belangrijke rol in de informatievoorziening, het ondersteunen van subsidiepartners in de nieuwe werkwijze en het afhandelen van subsidieaanvragen. Je vertaalt concrete preventieve activiteiten naar beleidsdoelen en stuurt hierop. Je houdt overzicht op de uitnutting van de budgetten. Ook zorg je voor de doorontwikkeling van de subsidieregeling en een goede borging in de organisatie.
Je bent een stevige gesprekspartner voor zowel in- als externe partners. Je kunt eenvoudig schakelen tussen meerdere partijen op verschillende niveaus, bent een echte verbinder en voelt je als een vis in het water in een dynamische werkomgeving. Jouw mening weet je inhoudelijk helder te onderbouwen en je onderzoekt de mogelijkheden en kansen wanneer zaken nog niet geregeld zijn. De beleidsprocessen weet je in juiste banen te leiden en op elkaar af te stemmen, hierin houd je het overzicht en weet je wat er moet gebeuren. Je bent nieuwsgierig naar trends, ontwikkelingen, creatieve oplossingen en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Deze ontwikkelingen weet je te vertalen naar de lokale situatie. Je hebt een sterk gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, je weet verbanden te leggen tussen de diverse beleidsterreinen en komt hiervoor met initiatieven. Jouw strategisch denken gaat gecombineerd met praktisch handelen.
Specifieke taken en verantwoordelijkheden
Doorontwikkelen van de subsidieregeling programma agenda Jeugd.
Het vaststellen van subsidies over het jaar 2024.
Het toetsen van de subsidieaanvragen voor het jaar 2026.
Implementatie van de huidige subsidieregeling. Daarbij gaat het om samenwerking met partners in het veld, het (laten) doen van onderzoek, het maken van (probleem)analyses en het formuleren van adviezen en beleidsvoorstellen voor het college van B&W en de gemeenteraad van Hilversum.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare gemeentelijke werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur jeugd;
4. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van subsidieregelingen én het afhandelen van subsidieverzoeken;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering en/of beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met advisering en/of beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein (benoem in het cv. duidelijk de werkzaamheden en de inhoud van de werkzaamheden) (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring beleidsmedewerker of beleidsadviseur bij een gemeente (40 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidsstukken (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
9. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (5 punten).
Competenties
Makkelijk contact leggen;
Goede schrijfvaardigheden;
Analytisch vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 mei tussen 10:00 en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 april 2025, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).