Arlandaweg 106, 1043 HP Amsterdam, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
27 mrt 2024Omschrijving van de opdracht
Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint specialist / informatiebeheerder
Als GVB RailInfrabedrijf zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk in Amsterdam. GVB RailInfrabedrijf bestaat uit vier afdelingen t.w. Asset Management, Uitvoering, Projectbureau en SHEQ. Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. Wij zijn op zoek naar een gedreven interim Microsoft specialist / informatiebeheerder die het Railinfrabedrijf Projectbureau komt versterken.
Dit ga je doen
Binnen het GVB en RIB Projectbureau wordt momenteel overgestapt naar MS 365, en er wordt ook een verschuiving gemaakt van het gebruik van netwerkschijven naar het gebruik van Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint. Gedurende de migratie naar de MS 365 omgeving wordt MS Teams en MS SharePoint geïmplementeerd en in beheer genomen. Gebruikers zullen met deze nieuwe werkwijze gaan werken. Van jou wordt verwacht dat je deelneemt aan het migratieproject, waarbij jouw focus zal liggen op de inrichting en het opzetten van het reguliere beheer van MS Teams. Je zult gebruikersgroepen ondersteunen in workshops om de nieuwe werkwijze eigen te maken.
De migratie naar MS Teams wordt ondersteund door een adoptie consultant die een optimale overgang naar nieuwe digitale veranderingen en toepassingen begeleid. Van deze rol worden de volgende taken verwacht:
Vastleggen van procedures en processen (installatie, beheer, gebruikers).
Projectteam en teams begeleiden naar nieuwe manier van werken.
Workshops en presentaties.
Het aanmaken en configureren van samenwerkingsomgeving volgens richtlijnen voor
projectteams.
Het aanmaken van SharePoint-sites volgens de vastgestelde richtlijnen en standaarden.
Het configureren en beheren van SharePoint-machtigingen.
Plan van aanpak opstellen samen met projectteams en implementatie (pro actief) coördineren en implementeren.
Leveren van ‘after care’.
Het uitvoeren van reguliere beheer van de huidige en vernieuwde digitale werkomgeving. Dit omvat monitoring, probleemoplossing en beleidsmatig inregelen van processen en hulpmiddelen om controle te behouden op gecreëerde samenwerkingsomgeving en onderliggende documenten.
In gesprek zijn met relevante stakeholders waar onder: gebruikers, ambassadeurs, projectteam, management.
Zorgdragen voor het inzetten relevantie communicatiemiddelen.
Beoordelen van de juiste toepassing van “tone of voice”, design en branding.
Training/ kennisoverdracht naar gebruikers.
Evalueren van de bestaande oplossing en bijbehorende procedures en op grond hiervan verbeteringen doorvoeren.
Bijhouden van relevante ontwikkelingen bij en kennisdeling met opdrachtgever en/of relevante stakeholders.
Functie eisen
Een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau in de richting van ICT of Bedrijfskundige Informatica.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SharePoint en MS365 implementaties;
Microsoft certificeringen op het gebied van SharePoint en Microsoft 365, zoals bijvoorbeeld MS-700 behaald in de afgelopen 10 jaar;
Ervaring op het gebied van documentmanagement in projecten.
Competenties:
Vermogen om gebruikers te overtuigen, adviseren en te ondersteunen.
Proactief, zelfstandig en in staat om initiatief te nemen in het identificeren en realiseren van verbeteringen.
Plannen.
Organisatiesensitiviteit.
Klantgerichtheid.
Samenwerken.
Oordeelsvorming.
Stressbestendigheid.
Verantwoordelijkheid.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.