Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Interim Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint specialist / informatiebeheerder

GVB

Arlandaweg 106, 1043 HP Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Noord-Holland

Begindatum:

1 mei 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 mrt 2024

Omschrijving van de opdracht
Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint specialist / informatiebeheerder

Als GVB RailInfrabedrijf zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk in Amsterdam. GVB RailInfrabedrijf bestaat uit vier afdelingen t.w. Asset Management, Uitvoering, Projectbureau en SHEQ. Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. Wij zijn op zoek naar een gedreven interim Microsoft specialist / informatiebeheerder die het Railinfrabedrijf Projectbureau komt versterken.

Dit ga je doen
Binnen het GVB en RIB Projectbureau wordt momenteel overgestapt naar MS 365, en er wordt ook een verschuiving gemaakt van het gebruik van netwerkschijven naar het gebruik van Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint. Gedurende de migratie naar de MS 365 omgeving wordt MS Teams en MS SharePoint geïmplementeerd en in beheer genomen. Gebruikers zullen met deze nieuwe werkwijze gaan werken. Van jou wordt verwacht dat je deelneemt aan het migratieproject, waarbij jouw focus zal liggen op de inrichting en het opzetten van het reguliere beheer van MS Teams. Je zult gebruikersgroepen ondersteunen in workshops om de nieuwe werkwijze eigen te maken.

De migratie naar MS Teams wordt ondersteund door een adoptie consultant die een optimale overgang naar nieuwe digitale veranderingen en toepassingen begeleid. Van deze rol worden de volgende taken verwacht:

  • Vastleggen van procedures en processen (installatie, beheer, gebruikers).

  • Projectteam en teams begeleiden naar nieuwe manier van werken. 

  • Workshops en presentaties. 

  • Het aanmaken en configureren van samenwerkingsomgeving volgens richtlijnen voor

  • projectteams. 

  • Het aanmaken van SharePoint-sites volgens de vastgestelde richtlijnen en standaarden. 

  • Het configureren en beheren van SharePoint-machtigingen. 

  • Plan van aanpak opstellen samen met projectteams en implementatie (pro actief) coördineren en implementeren. 

  • Leveren van ‘after care’. 

  • Het uitvoeren van reguliere beheer van de huidige en vernieuwde digitale werkomgeving. Dit omvat monitoring, probleemoplossing en beleidsmatig inregelen van processen en hulpmiddelen om controle te behouden op gecreëerde samenwerkingsomgeving en onderliggende documenten.

  • In gesprek zijn met relevante stakeholders waar onder: gebruikers, ambassadeurs, projectteam, management.

  • Zorgdragen voor het inzetten relevantie communicatiemiddelen.

  • Beoordelen van de juiste toepassing van “tone of voice”, design en branding.

  • Training/ kennisoverdracht naar gebruikers.

  • Evalueren van de bestaande oplossing en bijbehorende procedures en op grond hiervan verbeteringen doorvoeren.

  • Bijhouden van relevante ontwikkelingen bij en kennisdeling met opdrachtgever en/of relevante stakeholders.

Functie eisen 

  • Een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau in de richting van ICT of Bedrijfskundige Informatica.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SharePoint en MS365 implementaties;

  • Microsoft certificeringen op het gebied van SharePoint en Microsoft 365, zoals bijvoorbeeld MS-700 behaald in de afgelopen 10 jaar;

  • Ervaring op het gebied van documentmanagement in projecten.

Competenties:

  • Vermogen om gebruikers te overtuigen, adviseren en te ondersteunen.

  • Proactief, zelfstandig en in staat om initiatief te nemen in het identificeren en realiseren van verbeteringen.

  • Plannen.

  • Organisatiesensitiviteit.

  • Klantgerichtheid.

  • Samenwerken.

  • Oordeelsvorming.

  • Stressbestendigheid.

  • Verantwoordelijkheid.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Interim Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint specialist / informatiebeheerder die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.