Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
2 aug 2024Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Werkvoorbereider Gladheidbestrijding / Coördinator Gladheidbestrijding
Als gemotiveerde collega ga jij met jouw vakkennis en inzicht aan de slag bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG). Deze afdeling is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. De afdeling verzorgt ook de Gladheidbestrijding inclusief het strooien door onze eigen Buitendienst.
Het Handboek Gladheidsbestrijding is weer bijgewerkt na weer een leerzaam strooiseizoen. Er zijn nog diverse zaken af te ronden voor het nieuwe seizoen.
Wij zoeken een gemotiveerde Werkvoorbereider gladheidbestrijding die inzetbaar is om het team Gladheidbestrijding tijdelijk te ondersteunen. Synchroon aan de voorbereidende werkzaamheden ondersteun en schakel je als Coördinator tussen de Teamleiders en contractmanager Gladheidbestrijding, hierdoor ben je de spin in het web van werkvoorbereiding tot aan de uitvoering.
Jouw werkdag
Het eerste deel van de opdracht wordt uitgevoerd op het gemeentehuis in Bussum en onze werven.
Je initieert diverse overleggen met de Teamleiders van de Buitendienst en (keten)partners in de regio. Verder zul je met de Assetmanager en/of Teamleiders erop uit trekken om buiten de routes na te lopen. Routeoptimalisatie moet namelijk nog plaatsvinden.
Routes moeten in de systemen worden vastgelegd en ingelezen in de software. Ook zul je met Assetmanager zorgdragen voor bestuurlijke vastlegging van onze strooiroutes. En een belangrijk deel betreft ook de publiekscommunicatie op onder ander onze website. Je werkt daarbij samen met onze communicatieadviseurs.
Dit behelst allemaal de voorbereidende werkzaamheden in de komende maanden.
Een nieuwe rol kun je aannemen tijdens het strooiseizoen. Als Coördinator neem je zelfstandig strooibeslissingen op basis van informatie uit het gladheid-meldsysteem, interpretatie van de meteorologische informatie van een weerbureau, informatie van weginspecteurs (curatief) en waar nodig contacten met (keten)partners. Je ondersteunt de Teamleiders en registreert de strooi/ploegacties van de eigen dienst en de uitvoeringsaannemer in het logboek. Je bewaakt de lokale zoutvoorraad en het Arbo-werktijdenreglement.
Eén van de voornaamste doelen van jouw werk is het tijdens de winterperiode het veilig en begaanbaar houden van het wegen beheerareaal van de gemeente Gooise Meren.
Je adviseert de Assetmanager, in termen van mogelijkheden, geld, tijd, kwaliteit en risico’s.
Wie je bent
Je hebt het creatieve denkvermogen om makkelijk problemen te tackelen;
Je bent sociaal vaardig en beschikt over een grote dosis humor;
Je werkt zorgvuldig en gestructureerd;
Je bent samenwerkingsgericht en kan goed communiceren;
Je bent benaderbaar voor jouw collega’s en relaties;
Je durft knopen door te hakken en bent besluitvaardig.
Jouw verantwoordelijkheden
Deze functie als Werkvoorbereider / Gladheidscoördinator is goed in deeltijd of als aanvullende klus uit te voeren. Je bent wel tijdelijk onderdeel van de assetgroep Wegen van de afdeling BORG, team Realisatie. Je hebt veel contacten intern en extern en krijgt veel vrijheid om je eigen werk vorm te geven. Ook staan wij open voor kandidaten die een deel van de werkzaamheden kunnen en willen uitvoeren, uiteraard moeten de voorbereidende werkzaamheden als eerste worden uitgevoerd.
Dit is een greep uit jouw takenpakket:
het controleren van lopende afspraken rondom gladheidbestrijding
het monitoren en aanpassen van gladheidbestrijding routes zoals de preventieve, curatieve en noodroutes
het aansturen van aannemers en leveranciers
het controleren op de naleving van contracten en veiligheidsvoorschriften
het verzorgen van administratie en technische zaken over gladheidbestrijding werkzaamheden
het geven van voorlichting aan bewoners, adviseren bij het afhandelen van klachten
het coördineren van publicatie op de interne en externe website
het aangeven van locatie zoutbakken en plaatsing gladheidbestrijding verkeersborden
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Aantoonbaar in het bezit van een geldig VCA certificaat;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Gladheidbestrijding;
4. Uurtarief van maximaal €86,- exclusief BTW / inclusief reiskostenwoon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten
5. In het bezit zijn van een diploma Coördinator gladheidbestrijding (CROW) (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als Werkvoorbereider/Coördinator gladheidbestrijding (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met metrologische informatie in de afgelopen 2 jaar (20 punten);
8. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de functie, bijgevoegd aan het CV (max 1 A4) (5 punten).
Competenties
Samenwerken;
Kwaliteitsgerichtheid;
Zelfstandig;
Coördineren;
Communicatief vaardig;
Klantgericht;
Besluitvaardig;
Overzicht;
Oplossingsgericht;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (afwijkingen in overleg.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op vrijdag 23 augustus tussen 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn 3, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 augustus 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).