Senior Projectleider project Warmtenet Muiderberg

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120 16 tot 20 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 mei 2024

Uren per week:

16 tot 20

Publicatiedatum:

23 feb 2024

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Gemeenten staan voor de opgave om een bijdrage te leveren aan de doelen van het nationaal Klimaatakkoord om in 2030 fors minder CO2 uit te stoten ten opzichte van de uitstoot in 2005. Dat doen we lokaal door in te zetten op het duurzaam opwekken van energie, het verminderen van energieverbruik en het terugdringen van energieverspilling en het concreet vorm geven aan de warmtetransitie.

In het kader van de warmtetransitie werken we op basis van een lokaal initiatief al een aantal jaren aan de ontwikkeling van een warmtenet voor de kern Muiderberg. Vanuit de gemeente hebben we hierin tot nu toe vooral een faciliterende rol gehad. We staan aan de vooravond van een aantal belangrijke besluiten wat betreft de vorm van verdere samenwerking, financiering en concrete uitwerking van dit initiatief.

We zijn op zoek naar een projectleider/procesleider die na deze besluitvorming namens de gemeente, in samenwerking met de lokale energie coöperatie WattNu en het bestaande Warmtebedrijf Muiderberg aan de slag gaat met de volgende fase in dit project. Er is sprake van een vernieuwend project. Het doel dat we willen bereiken is helder. De weg er naartoe is niet standaard en nog (deels) onbekend.

Concreet betekent dit onder andere:

  • in samenwerking vaststellen van een heldere bewonerspropositie voor het organiseren van benodigde deelname van inwoners aan het beoogde warmtenet;

  • in samenwerking organiseren van de noodzakelijke bronvergunning voor de collectieve warmtepomp, het maken van afspraken voor aankoop van de voor de warmtepomp beoogde locatie en het organiseren van de benodigde (omgevings)vergunningen voor realisatie van de warmtepomp op deze locatie;

  • opstellen van een samenwerkingsovereenkomst voor de ontwikkelfase van het beoogde warmtenet inclusief voorstel voor de inrichting van het gezamenlijke warmtebedrijf;

  • voorbereiden van besluitvorming voor het beschikbaar stellen van ontwikkelfinanciering;

  • in samenwerking uitwerken van afspraken en informatie voor de definitieve investeringsbeslissing (financial close), inclusief besluitvorming over het beschikbaar stellen van de benodigde financiën / financiële instrumenten;

  • opstellen van een samenwerkingsovereenkomst voor de realisatie- en exploitatiefase (bij positief besluit op financial close);

  • voorbereiding voor de start van de realisatie / uitvoering van het warmtenet.

De projectleider/ procesleider warmtenet Muiderberg maakt onderdeel uit van het team Energietransitie. Dat team is onderdeel van de integrale beleidsafdeling Mens en Omgeving waar ongeveer 70 beleidsadviseurs werken aan vraagstukken in zowel het fysieke als sociale domein. Daarnaast werkt de projectleider nauw samen met de collega’s van communicatie, juridische zaken een control, financiën en de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider op het gebied van Energietransitie bij een gemeentelijke overheid;
2. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Beschikbaar voor minimaal 16 uur per week;
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider/procesmanager op het gebied van Energietransitie bij een gemeentelijke overheid (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het adviseren van Energietransitie van gemeente, overheid én bouwbedrijven (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van het ontwikkelen van een collectief warmtenet (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het ruimtelijk inpassen van projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
9. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek (5 punten)

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;

  • Je bent omgevingsbewust met een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Je bent sociaal vaardig en kunt goed de verbinding met anderen leggen;

  • Je bent een verbinder en denkt in belangen en niet vanuit standpunten en weet daardoor gericht te werken aan het eindresultaat;

  • Je bent een pionier, bent nieuwsgierig en in staat vernieuwende inzichten te vertalen in een helder advies;

  • Je bent analytisch, oplossingsgericht en denkt in mogelijkheden;

  • Je kunt de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in een integraal advies;

  • Je bent pro-actief;

  • Je bent duidelijk als dat nodig is, weet grenzen te stellen en te bewaken.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 1 maart 2024 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer

  2. Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 24 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.

  3. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  4. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  5. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 1 januari 2025.
    Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.

  6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

    • U dient te beschikken over een G-rekening, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  7. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.