Senior adviseur Unit4/ ERPx

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 24 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 tot 36

Publicatiedatum:

18 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Gooisemeren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Gooisemeren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Afdeling Financien & Belastingen (F&B) De afdeling F&B bestaat uit drie teams, namelijk : financieel beheer, financieel beleid en belastingen. de opdracht wordt uitgevoerd binnen de teams beheer en beleid. Financieel beheer is de financiële administratie, inclusief het kwaliteitsteam. In het team financieel beleid werken financieel adviseurs, die de afdelingen en het bestuur adviseren en het financieel beleid borgen. Beide teams bestaan uit ongeveer 15 mensen, waarvan een deel inhuur ( het merendeel bij financieel beheer).

De gemeente Gooise Meren is op 1 januari 2024 live gegaan met Unit4 ERPx en wij zijn nu in de fas e beland om de processen verder te optimaliseren. Daarnaast willen we ook door ontwikkelen op het gebied van rapportages, rolverdeling en inrichting. Daarom zoeken wij ondersteuning in de vorm van een senior procesbegeleider Unit 4 ERPx.

Belangrijkste aspecten van de opdracht zijn:

  1. het begeleiden en ondersteunen van de kerngebruikers bij de teams financieel beheer en beleid. In de komende periode zullen zij hun rol zelfstandig moeten uitvoeren in nauwe samenwerking met de functioneel beheerder van de afdeling Facilitair, Informatievoorziening en Automatisering (FIA)

  2. het optimaliseren van de bestaande processen binnen ERPx (inkoopproces)

  3. kennis delen en trainingen begeleiden

  4. het bouwen en mede ontwikkelen van diverse rapportages en dashboards in nauw overleg met de proceseigenaren binnen financieel beheer en beleid.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar per 5 mei 2025 voor minimaal 24 uur per week;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder of consultant van Unit4 ERPx voor een gemeente van minimaal 50.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het inrichten en optimaliseren van  alle (werk)processen van Unit4 ERPx (30 punten)
6. Aantoonbare  werkervaring met het zorgdragen van de borging van kennis, processen en werkstromen (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het vertalen van alle gemeentelijke planning & control documenten ( jaarrekening, begroting en tussentijdse verantwoording) in de Unit4 ERPx (35 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • Aanpassingsvermogen

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling): je bent in stat om duidelijk en overtuigend te communiceren

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht: je begrijpt de behoeften van de klant en streeft naar de hoogste kwaliteit van dienstverlening

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Besluitvaardigheid

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

Overige informatie 
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaat. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.