Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland
Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.
Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.
Opdracht
Voor tijdelijke vervanging zijn we op zoek naar een interim Manager voor de afdeling Uitvoeringsdienst Sociaal Domein, voor de teams Participatie en Inkomen.
Onze voorkeur gaat uit naar iemand met ervaring in het Sociaal Domein en liefst ook Participatie en Inkomen. De opdracht zal zich vooral richten op de dagelijkse aansturing van de teams en uitvoering geven aan vastgesteld beleid en strategie. Verder, faciliteer je, daar waar nodig de teamontwikkeling van zowel Participatie en Inkomen, Beschikbaarheid in de komende weken is noodzakelijk.
Jouw verantwoordelijkheden
Als manager van onze Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD) werk je nauw samen met de 2 andere managers. Gezamenlijk zijn jullie verantwoordelijk voor het functioneren van de USD als geheel. Jij bent in ieder geval verantwoordelijk voor de teams Inkomen, Participatie en Inburgering.
Je geeft jouw teams duidelijk richting door het formuleren van heldere doelen. Je weet waar je moet sturen en kunt loslaten om aan het einde van het jaar resultaat te boeken;
Je geeft samen met je collega-managers invulling aan de dagelijkse aansturing van de afdeling;
Je motiveert en coacht jouw medewerkers om vanuit de eigen expertise proactief aan de slag te gaan en invulling te geven aan de teamdoelen. Dit doe je vanuit een gezamenlijk beeld over de doelen, rollen en werkwijze;
Je bent onderdeel van het managementteam en aanspreekpunt voor het college;
Je geeft als MT lid concernsturing aan de strategische koers van de organisatie en vertaalt deze naar je teams en medewerkers;
Je draagt zorg voor een gezonde bedrijfsvoering ten aanzien van productie, dienstverlening, P&C, communicatie en samenwerking;
Je draagt zorg voor integrale afstemming van diverse onderdelen binnen het domein en met andere domeinen.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als Manager of een soortgelijke functie;
3. Maximaal uurtarief van € 120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol als manager (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met teamdynamieken (maak dit concreet duidelijk doormiddel van minimaal 1 voorbeeld in het cv) (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein of binnen een soortgelijke context (benoem dit duidelijk in het cv.) (35 punten);
7. Maximaal uurtarief van €100,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer (25 punten).
Competenties
Je bent een betrokken, stevige persoonlijkheid. Iemand met hart voor de zaak en de medewerkers;
Je hebt een helicopterview. Je denkt vanzelfsprekend over grenzen van teams, afdelingen en die van de organisatie heen;
Je bent eerlijk, open en duidelijk. Iedereen weet waar die aan toe is als ze jou spreken;
Je bent samenwerkingsgericht en geeft anderen ruimte en respect;
Je staat positief in het leven. Voor jou is het glas altijd halfvol.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 1 juli 2022 (tijdstip in overleg). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdagmiddag 30 juni 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.