thumbnail
thumbnail

I&A Adviseur ontvlechting

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 6 dagen
€ 110,00
24 uur Friesland

Begindatum:

15 aug 2024

Einddatum:

28 feb 2025

Uren per week:

24 uur

Publicatiedatum:

11 jul 2024

Wij zijn op zoek naar een I&A adviseur ten behoeve van de ontvlechting van de Werkmaatschappij 8KTD voor 24 uur per week.

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD. Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder. 

Bijna alle gemeentelijke taken zijn ondergebracht in de Werkmaatschappij 8KTD. Ook op het vlak van Informatisering en Automatisering (I&A) is een groot aantal middelen samengevoegd. Zo is er één infrastructuur en zijn er tal van apllicaties geïntegreerd. In het kader van ontvlechting moet I&A de software, infrastructuur en beheersprocessen voor beide gemeenten ontvlechten om zo op 1 januari 2025 weer te kunnen functioneren als twee zelfstandige gemeenten.

Projectomschrijving
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen:

De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de Werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel.

Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorgd geleverd moeten worden.

Na 1 januari 2025 vinden ook inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichtingen van de I&A omgevingen nader te bepalen. Dit zal geconcretiseerd worden in een verdere onvlechting en een migratie naar de definitieve situatie. Dit deel valt buiten de scope van de huidige opdracht.

Deelprojecten
Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:

  1. ontvlechting van de software publieksdiensten;

  2. ontvlechting van de software sociaal domein;

  3. ontvlechting van de software fysiek domein;

  4. ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte);

  5. ontvlechting van de software bedrijfsvoering;

  6. ontvlechting van de infrastructuur;

  7. ontvlechting data, advies en contracten.

In dit kader zijn we op zoek een I&A Adviseur ontvlechting die onderdeel wordt van het deelproject  data, advies en contracting.

Verantwoordelijkheden

Taken van de I&A Adviseur
Gedurende het project zal vanuit het deelproject data, advies en contracting een groot aantal adviezen geschreven moeten worden. De volgende zijn nu voorzien en moeten (verder) uitgewerkt worden:

  1. advies over migratie, waaronder bevriezen systemen, dataopschoning, wegwerken achterstanden, scheiden van data en autorisatie. Het gaat hierbij om zowel de gestructureerde data als de ongestructureerde data (OneDrive, teams, filesystem, mail etc.);

  2. advies over mogelijk over te brengen software van on premise installaties naar cloud;

  3. advies over te volgen migratiescenario’s;

  4. advies over naamgevingsconventies;

  5. advies over realisatie RBAC.

We verwachten van de adviseur dat hij/zij het volgende zal uitvoeren: 

  • het proactief deelnemen in het deelproject data, advies en contracting;

  • het schrijven en uitwerken van verschillende adviezen;

  • het realiseren van draagvlak; 

  • het (vooraf) toetsten van de adviezen aan de gevolgen voor de operatie en de deelprojecten;  

  • het mede uitvoeren van de realisatie van de adviezen; 

  • aangeven van ontbrekende advies thema's; 

  • het waar nodig deelnemen aan (deel-)project- en/of overleggen.

De kandidaat die we zoeken:

  • is een goede schrijver;

  • heeft een proactieve instelling;

  • heeft goede communicatieve vaardigheden;

  • is pragmatisch en resultaatgericht;

  • kan acteren in een snel veranderende omgeving.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 augustus 2024 tot en met 28 februari 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 8 augustus 2024 in Buitenpost. We vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Kandidaat heeft een relevante, afgeronde Hbo-opleiding (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het gemeentelijk domein, waarvan minimaal 3 jaar als I&A Adviseur (blijkt uit cv).

  • Kandidaat heeft ruime ervaring binnen de I&A van meerdere gemeenten in het schrijven van I&A beleidsdocumenten (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft uitstekende kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen (blijk uit cv).

  • De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.

  • De kandidaat is in het bezit van een auto en rijbewijs.

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen

  • De kandidaat is betrokken geweest bij een gemeentelijke fusie of ontvlechting (blijkt uit cv) (15%)

  • De kandidaat heeft gewerkt binnen een gemeentelijk samenwerkingsverband (blijkt uit cv) (15%)

  • De mate waarin de kandidaat ervaring heeft als I&A Adviseur (blijkt uit cv) (20%)

  • De kandidaat heeft kennis van de actuele trends en ontwikkelingen en (toekomstige) wet- en regelgeving die betrekking hebben op het I&A gemeentelijk vakgebied, denk hierbij aan BIO, AVG en WOO (blijkt uit cv) (15%)

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en privacy vereisten binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv) (10%)

  • De kandidaat heeft kennis van de Gemma architectuur (blijkt uit cv) (10%)

  • De kandidaat is flexibel en bereid om minimaal één dag op locatie aanwezig te zijn. Tot en met 31 augustus is dit op dinsdag in Burgum, vanaf 1 september is dit op woensdag in Buitenpost (10%)

  • De kandidaat is mogelijk één dag extra in de week beschikbaar (5%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de I&A Adviseur ontvlechting die deze organisatie zoekt?