Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
28 uur per weekPublicatiedatum:
28 mrt 2024Opdracht omschrijving
Team Duurzaamheid is op zoek naar een Beleidsmedewerker/Projectleider Duurzaamheid vanwege ziektevervanging.
Jij geeft invulling aan de gemeentelijke taken op het gebied van de ‘circulaire economie’, in overleg en samenspraak met Circulair Fryslân, de afdelingen Beheer en de medewerkers EZ.
In overleg en samenspraak met team Communicatie en een ondersteunende collega binnen team Duurzaamheid ben je verantwoordelijk voor het maken, bijhouden en uitvoeren van een communicatiekalender Duurzaamheid met diverse activiteiten (zoals ‘dag van de duurzaamheid’, ‘nacht van de nacht’).
Alle taken worden voor beide gemeenten (Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel) uitgevoerd.
Verantwoordelijkheden
Wij zoeken een collega die goed is in het stimuleren van duurzame initiatieven in overleg en samenspraak met het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en burgers. Samen met je ondersteunende collega binnen team Duurzaamheid ben jij de contactpersoon voor energiecoöperaties en -initiatieven.
Jij bent verantwoordelijk voor het realiseren van de Warmtevisie in overleg met de Projectleiders Warmtetransitie, het realiseren van de ‘routekaart’ verduurzaming gemeentelijk vastgoed’, in overleg met de afdelingen Beheer en het realiseren van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen in overleg met de afdeling Inkoop.
Daarnaast ben je aanspreekpunt voor KCC en (extern) e-mailverkeer, je bent gemakkelijk te bereiken.
Regionale en provinciale samenwerking (Provinciaal overleg, Anno) behoort tot je taken. Jij wordt enthousiast van de samenwerking en het sparren met de betrokken collega's.
Overige voorkomende werkzaamheden binnen het werkgebied van duurzaamheid pak je op in overleg met je collega's.
De functie Beleidsmedewerker/Projectleider Duurzaamheid is in ons functieboek opgenomen in schaal 11.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 31 december 2024 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 uur per week, uitbreiding van uren is bespreekbaar. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 22 april 2024. We vragen je hier rekening mee te houden.
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe.
Kandidaat heeft minimaal Hbo-niveau werk- en denk niveau.
Minimaal 2 jaar relevante en recente (< 5 jaar) werkervaring binnen een gemeente in een soortgelijke functie. Dit blijkt uit cv/motivatie.
De kandidaat kan minimaal 2 á 3 dagen op kantoor aanwezig zijn.
In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
50 %
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie in een soortgelijke functie.
50 %
Mate van ervaring met projecten m.b.t. duurzaamheid.