Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Participatie

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Sluit over 9 dagen
100 32-36 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijvingBij team Beleid Sociaal Domein hebben we in verband met extra werkzaamheden in het kader van de BUIG-opgave behoefte aan extra capaciteit. We zijn daarom op zoek naar een beleidsadviseur Participatie die ons team, in de periode van 1 september 2025 t/m 28 februari 2026 voor 32-36 uur per week, komt versterken. Als beleidsadviseur Participatie heb je als taak beleid te ontwikkelen en uit te voeren op het brede beleidsterrein van de Participatie, met name op het gebied van bestaanszekerheid en re-integratie.

Je houdt je onder andere bezig met:

  • Herijking armoede- en minimabeleid
  • Wetswijzigingen participatiewet in balans
  • Aanbesteding bestandsscreening en re-integratievoorzieningen
  • Beleidsontwikkeling ondernemers (BBZ en IOAZ)

Verantwoordelijkheden
Jij hebt een heldere visie op het beleidsterrein van de Participatie en zet die vol overtuiging in om de gemeentelijke ambitie op dit beleidsterrein waar te maken. Hierbij is het jouw primaire taak om met goed doordachte beleidsstukken de lijnen uit te zetten en portefeuillehouders en het management te adviseren over de besluitvorming. Als verbinder en aanjager heb je het in je om alle partijen, zowel intern als extern, die betrokken zijn bij de uitvoering van het participatiebeleid samen te brengen. De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 28 februari 2026 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Mocht de door u voorgestelde kandidaat al voor 1 september 2025 kunnen starten, dan is dit ook mogelijk (als de VOG is overlegd).

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde relevante Hbo-bachelor opleiding.
  • Kandidaat heeft ruime en aantoonbare werkervaring (minimaal 3 jaar) als beleidsadviseur op het gebied van Participatie binnen het Sociaal Domein bij een gemeente. De ervaring moet worden aangetoond op het CV.
  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.
  • De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).
  • Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een ZZP-er aangezien dit een functie is, die is ingebed in de organisatie, waarbij hierarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een ZZP-er daarom geen optie.

Wensen en competenties

Wensen

  • 60 %Kandidaat heeft ruime juridische kennis op het gebied van de Participatiewet, IOAW en IOAZ.
  • 40 %Kandidaat kent het netwerk in het Sociaal Domein op het gebied van Participatie in de provincie Fryslan.

Organisatie en team

Bij team Beleid Sociaal Domein

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur