thumbnail
thumbnail

Ambtelijk secretaris ondernemingsraad

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 65,00
22 - 25 uur Friesland

Begindatum:

11 dec 2023

Einddatum:

1 mei 2024

Uren per week:

22 - 25 uur

Publicatiedatum:

21 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
De ondernemingsraad (OR) behartigt het welzijn en de belangen van de medewerkers van de beide dragende organisaties (gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel en de werkmaatschappij 8KTD) en vanuit dat oogpunt bevordert zij het optimaal functioneren van de ondernemingen. De OR voert rechtstreeks overleg met de algemeen directeuren.

De OR heeft een aantal belangrijke bevoegdheden die zijn vastgelegd in de Wet op de
Ondernemingsraden (de WOR). Het adviesrecht (artikel 25) en het instemmingsrecht (artikel 27) zijn hiervan voorbeelden.

De Ondernemingsraad 8KTD (OR) en het Lokaal Overleg (LO) is op zoek naar een: Ambtelijk secretaris  voor 22 tot 25 uur per week.

De ambtelijk secretaris valt onder hiërarchische leiding van de teamleider Interne Diensten en wordt
functioneel en operationeel aangestuurd door de voorzitter van de OR.

Wat is de uitdaging?

  • Je draagt zorg voor de voorbereiding, verslaglegging en afhandeling van vergaderingen en bijeenkomsten;

  • Je organiseert de logistieke planning en het beheer van afspraken en agenda’s. Je bent hierbij aanspreekpunt voor het maken van afspraken met de medezeggenschap (zowel intern als extern);

  • Je houdt je bezig met het opstellen van advies- en instemmingsbrieven en verzorgt zelfstandigcorrespondentie;

  • Je levert een actieve bijdrage tijdens vergaderingen ondernemingsraad en het LO (en
    eventueel overlegvergaderingen);

  • Je stelt de nieuwsbrief Koartnijs en het jaarverslag op (DB is eindverantwoordelijk);

  • Je vult de OR- en LO-site op SharePoint (bijvoorbeeld door het plaatsen van
    nieuwsberichten);

  • Je adviseert de OR en het LO over uiteenlopende onderwerpen en hebt hierbij een
    signaalfunctie;

  • Je functioneert als ‘oog en oor’ in de organisatie en schat daarbij diens belangen in;

  • Je verzorgt de (vertrouwelijke) post en het e-mailverkeer en zorgt daarbij tevens voor duidelijkearchivering van OR en LO-documenten;

  • Je hebt kennis van en bewaakt  de naleving van wetten, procedures en afspraken betreffende de medezeggenschap;

  • Je draagt bij aan het tot stand komen van het pr-beleid van de medezeggenschap en het bewakenvan en werkt mee aan de uitvoering;

  • Je signaleert ontwikkelingen binnen de organisatie en kunt deze vertalen naar het
    medezeggenschapskader;

  • Je verzamelen en distribueert relevante informatie met betrekking tot de ontwikkeling van de medezeggenschap.

Wie zoeken wij?
We zoeken een een ambtelijk secretaris die:

  • zelfstandig kan werken en proactief is;

  • op gestructureerde wijze invulling kan geven aan de ondersteuning van de medezeggenschapsraad;

  • houdt van een dynamische omgeving, waarbij de structuur bewaakt blijft en prioriteiten worden gesteld;

  • ervaring heeft met het organiseren van OR-verkiezingen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar tot 1 mei 2024 voor 20 tot 25 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Minimaal één jaar werkervaring in een actieve OR.

  • Minimaal MBO+ diploma en HBO werk- en denkniveau.

  • De kandidaat heeft kennis van de WOR.

Gunningscriteria

  • Bij voorkeur ervaring in de functie van Ambtelijk Secretaris OR.

  • De kandidaat heeft ervaring met het organiseren van OR-verkiezingen.

  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Ambtelijk secretaris ondernemingsraad die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.