Strategische jurist grondzaken en vastgoed

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw taken hebben betrekking op de werkvelden grondzaken en vastgoed, privaatrecht, aanbestedingsrecht en publiek-private samenwerking. Je stelt zelf complexe overeenkomsten op, beoordeelt overeenkomsten van collega’s, geeft aanwijzingen aan collega's over op te stellen overeenkomsten, adviseert en acteert bij inzet van grondbeleidsinstrumenten en je overlegt met afdelingshoofd en projectleiders over strategisch-juridische vraagstukken en de aanpak daarvan. De overeenkomsten hebben betrekking op bijvoorbeeld samenwerking, koop/verkoop/reservering, erfpacht, huur, grondexploitatie, kostenverhaal etc.  Verder denk je mee in diverse vastgoedvraagstukken, bijzondere aanbestedingen, beleidsontwikkeling en gebiedsontwikkelingsprocessen en adviseer je over mogelijke oplossingsrichtingen. Je functioneert als informele leider binnen het team vastgoedjuristen (totaal 14 juridische professionals, waarvan 5 flexibele schil) en zorgt voor inhoudelijke afstemming binnen het juridisch werkveld van de afdeling.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau richting rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurdisch adviseur grondzaken en vastgoed bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als juridisch expert op snijvlak van privaat- en publiekrecht

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau richting privaatrecht en/of notarieel recht (15 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurdisch adviseur grondzaken en vastgoed bij een gemeente > 100.000 inwoners (benoem welke gemeente dit betrof) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met intentie- en anterieure overeenkomsten (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met huur, pacht en opstalrecht (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
  • Aantoonbare ervaring bij een gemeente bij het vestigen van een voorkeursrecht voor op een grotere uitleglocatie (2500 woningen). (15 punten)

Competenties

  • Je staat sterk in je schoenen, hebt een aanpakkersmentaliteit en een positieve grondhouding.
  • Je werkt doortastend en resultaatgericht.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent een constructieve overleg- en sparringpartner voor inwoners, ondernemers, collegas en bestuur.
  • Daarbij heb je gevoel voor bestuurlijke, commerciele en maatschappelijke verhoudingen en ben je in staat om verschillende belangen goed af te wegen en te verwerken in jouw adviezen en keuzes, waarbij juridische creativiteit heel belangrijk is.
  • Daarnaast heb je oog voor relevante (maatschappelijke) ontwikkelingen.
  • Je beschikt over de daarvoor benodigde adviesvaardigheden, bent drukbestendig en besluitvaardig.
  • Je bent in je werkhouding gericht op verbinding en samenwerking, neemt verantwoordelijkheid en kunt successen delen.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur