Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmanager Gebiedsontwikkeling Oosterenk

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16 - 24 uren per week Overijssel

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Oosterenk is een gebied wat de komende jaren gaat transformeren naar een levendig gemengd woon- en werkgebied. Voor de transformatie van dit gebied is eind 2020 een gebiedsvisie vastgesteld. Voor de centrumontwikkeling Oosterenk is medio 2024 een Ruimtelijk Ontwikkelplan vastgesteld. Het echte werk moet nu beginnen; zorgen voor ontwikkeling en realisatie van woningen in prettige en hoogwaardige werk- en leefomgeving. Wij vervullen hierin zowel een faciliterende als een initierende rol, waarbij we actief bijdragen aan de herinrichting van de openbare ruimte in reactie op de transformatie van het gebied. De uitwerking van het Ruimtelijk ontwikkelplan valt uiteen in een aantal projecten. De projectmanagers stuurt op de deelprojecten en ook op de samenhang daarin. De deelprojecten bevinden zich in verschillende fases (verkenning, initiatief, ontwerp, realisatie).

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks overall management van meerdere deelprojecten;
  • Je verzorgt het projectmanagement van deelprojecten en vraagstukken binnen de gebieden;
  • Je organiseert, onderhandelt en communiceert met initiatiefnemers en externe partijen;
  • Je legt verantwoording af aan de programmamanager (AO) en de wethouder(s);
  • Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de gewenste opgave, inclusief planning;
  • Je bereidt waar nodig bestuurlijke besluitvorming voor;
  • Je zit projectteam overleggen voor.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectmanager gebiedsontwikkeling met het integraal managen van grootschalige projecten in de gebiedsontwikkeling op het snijvlak van wonen en ruimtelijke ordening in verschillende fases;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in gebiedsontwikkeling/met woningbouwprojecten;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met en kennis van contractmanagement (IOK/SOK/AOK), risicomanagement en projectbeheersing, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal gevraagde uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie (5 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in gebiedsontwikkeling/met woningbouwprojecten in gebieds-ontwikkelingsopgaven waarbij de gemeente ook grondeigendommen heeft en moet schakelen tussen privaatrechtelijke en publiekrechtelijke rolneming (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectmanager gebiedsontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling met het integraal managen van grootschalige projecten in de gebiedsontwikkeling op het snijvlak van wonen en ruimtelijke ordening in verschillende fases (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met publieke (gemeentelijke grondexploitatie) en private (faciliterende) projecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het faciliteren van een (grootschalige) bestemmingswijziging voor een publieke of private ontwikkeling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
  • Aantoonbare ervaring met het faciliteren/ontwikkelen en/of realiseren van een collectief woonproject (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met acteren in een complex speelveld van overheid, maatschappelijke en commerciele partijen en bewoners (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met of kennis van contractmanagement, risicomanagement en projectbeheersing in projecten (5 punten).

Competenties

  • Proactief en oplossingsgericht: signaleert wat er speelt in het gebied en weet hierop doortastend te handelen;
  • Verbindend: brengt partijen met verschillende belangen bij elkaar en bevordert samenwerking;
  • Omgevingsbewust: weet wat er leeft bij bewoners, ondernemers en andere stakeholders, en vertaalt dit naar concrete acties binnen het programma;
  • Communicatief sterk: zowel schriftelijk als mondeling helder en empathisch in communicatie met uiteenlopende doelgroepen;
  • Flexibel en stressbestendig: weet in dynamische situaties het overzicht en de rust te bewaren;
  • Gestructureerd: je houdt overzicht en focus op je doelen in een complexe omgeving;
  • Bestuurlijk sensitief: schakelt gemakkelijk tussen ambtelijke, politieke en maatschappelijke context.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2024 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 16 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur