HR medewerker

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 0 - 16 Overijssel

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

4 - 16

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Staphorst is op zoek naar een enthousiaste en gestructureerde HR medewerker die ons team komt versterken. Je springt tijdelijk in voor een collega die een paar maanden afwezig is. Je helpt ons team in een flexibele rol: soms werk je bijvoorbeeld 4 uur per week, een andere keer kan dat oplopen tot 16 uur. Hoeveel uur je werkt, hangt af van het aantal vacatures en aanvragen in die periode.

Wat je gaat doen

Als HR medewerker bij de gemeente Staphorst ben je verantwoordelijk voor het volledige wervingsproces. In deze veelzijdige rol ben jij de spil in het wervings- en selectieproces en draag je bij aan het aantrekken van de juiste mensen voor onze organisatie.

Jouw belangrijkste taken zijn:

  • Opstellen van vacatureteksten die niet alleen duidelijk en aantrekkelijk zijn, maar ook de identiteit van onze organisatie uitstralen.

  • Beheer van het werving- en selectieproces via ons systeem Recruitee van vacatureplaatsing tot aanname.

  • Uitzetten van inhuuropdrachten via een externe partij, waarbij je zorgt voor een soepele en transparante procedure.

  • Sparren met leidinggevenden over de vacaturetekst en het scherp formuleren van de uitvraag.

  • Overzicht houden over je werkzaamheden, prioriteiten stellen en zorgen voor een gestructureerde aanpak.

  • Beheer van de algemene mailbox van het team, samen met een collega, waarbij je zorgt voor tijdige en correcte opvolging.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau (of bezig deze af te ronden) richting HRM of Communicatie;
  • In de weken 34 en 35 voor 8 tot 12 uur beschikbaar en op kantoor aanwezig;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als recruiter bij een gemeente (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het externe systeem en/of Recruitee (20 punten);

  • Aantoonbare werkervering met WAADI, Wet DBA en Aanbestedingswet (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de cao-gemeenten (20 punten);

  • Reisafstand woon-werk (gemeentehuis Staphorst) maximaal 50 kilometer (20 punten);

Competenties

  • Je bent pro-actief en werkt nauwkeurig en gestructureerd;

  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;

  • Je bent klant- en service gericht;

  • Je bent een teamplayer, maar ook in staat om zelfstandig te werken;

  • Je bent flexibel inzetbaar.

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 juli 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.  De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Staphorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur