Projectleider orientatieprogramma Switchen naar de Zorg

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 7 dagen
115 8 Overijssel

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

19 dec 2025

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Aanleiding van de opdracht

De mismatch tussen werkzoekenden en beschikbare functies in sector zorg en welzijn is groot.

Veel mensen oriënteren zich te eenzijdig, wat leidt tot verkeerde keuzes, uitval (50%) en verhoogde druk op zittend personeel vanwege de extra begeleiding van deze nieuwe collega’s en leerlingen. Naast druk ervaren de zorgprofessionals ook minder werkplezier omdat in 50% van de gevallen deze begeleiding ook niet leidt naar een succesvolle uitkomst. Een laagdrempelig oriëntatieprogramma moet zorgen voor betere matching, duurzame instroom en versterking van de sector. Dit orientatieprogramma zal onderdeel worden van het bestaande project Switchen naar de Zorg.

Opdracht projectleider

De projectleider ontwikkelt en coördineert het oriëntatieprogramma dat in 2026 van start zal gaan. De focus ligt op inhoudelijke vormgeving, afstemming met partners, schrijven van een plan van aanpak inclusief inzicht in kosten en het creëren van draagvlak bij werkgevers.

Taken van de Projectleider:

  • Doe een onderzoek naar wat de gewenste duur van het oriëntatieprogramma gaat zijn en maak een analyse van bestaande zij-instroomtrajecten in de regio.

  • Ontwikkel een oriëntatieprogramma in samenwerking met scholingspartners.

  • Beschrijf de doelgroep en benodigde scholing (modules, individuele trajecten).

  • Ontwikkel programmaonderdelen: intake, oriëntatie, werkbezoeken, reflectie, scholing, vervolgstap.

  • Benoem de verantwoordelijke en de verantwoordelijkheden per programmaonderdeel.

  • Maak een stakeholderanalyse en organiseer een informatiebijeenkomst voor werkgevers.

  • Verzamel commitment van werkgevers via d.m.v. samenwerkingsovereenkomsten en intentieverklaringen.

  • Stel een kostenoverzicht op voor 2026 en geef advies over financieringsmogelijkheden en subsidies.

  • Geef een presentatie van de voortgang aan stuurgroep en schrijf een plan van aanpak voor 2026.

  • Bespreek de inbedding van het oriëntatieprogramma in de bestaande structuur met de huidige stuur- en projectgroep en geef hierin een advies.

  • Maak een communicatieplan ten behoeve van de positionering van de merknaam Switchen naar de Zorg en het oriëntatieprogramma.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 8 uur per week;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met onderwijs en arbeidsmarktvraagstukken binnen de Zorg en Welzijn;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met zij instroom trajecten binnen de Zorg en Welzijn;

  • Aantoonbare kennis van het regioplan Samen Gezond IJssel-Vecht;

  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectleiding binnen de Zorg en Welzijn (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met scholingstrajecten en oriëntatieprogramma's voor zijinstromers (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in samenwerken met Onderwijsinstellingen en werkgevers (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van projectplannen en presentaties aan stuurgroepen (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van begrotingen en aanvragen van subsidies. (20 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen voor het uitvoeren van onderzoek en het maken van onderbouwde keuzes.

  • Projectmanagementvaardigheden voor het coördineren van meerdere activiteiten en deadlines.

  • Communicatieve vaardigheden voor afstemming met partners, werkgevers en stuurgroep.

  • Creativiteit en conceptueel denken voor het ontwikkelen van een vernieuwend programma.

  • Organisatievermogen voor het plannen van bijeenkomsten en structureren van het programma.

  • Financieel inzicht voor het opstellen van kostenramingen en adviseren over financiering.

  • Samenwerkingsgerichtheid en netwerkvaardigheden voor het betrekken van stakeholders.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal max inhuurtarief is 115 euro per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur