Medewerker Vordering en Verhaal

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Je werkt binnen het team Vordering en Verhaal. Je gaat bepalen of iemand recht heeft op leefgeld op grond van de RooO en je legt eigen bijdragen op  grond van de RooO op.

Werkzaamheden:

  • Onderzoek doen, rapportages maken en beschikkingen opstellen.

  • Mutaties verwerken.

  • Betalingsregelingen treffen met betrekking tot teruggevorderd leefgeld of met betrekking tot achterstallige eigen bijdragen.

Daarnaast zou het mooi zijn als je ervaring hebt met of ingezet kan worden voor:

  • Vereenvoudigd derdenbeslag Participatiewet.

  • Debiteurenbeheer: het verwerken van de input van de consulenten Vordering en Verhaal in de Suite.

  • Communicatie rondom minnelijke en wettelijke schuldsaneringstrajecten.

  • Overige administratieve taken zoals het beoordelen van signalen van het Inlichtingenbureau of ander lijstwerk.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met terugvordering en/of verstrekking leefgeld of opleggen eigen bijdrage ontheemden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen voor leefgeld of regeling opvang ontheemden Oekraïne en/of debiteurenadministratie Participatiewet;

  • Aantoonbare werkervaring met Suite voor het Sociaal Domein;

  • Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;

  • Aantoonbare werkervaring met RooO bij een gemeente.

Competenties

  • Cijfermatig sterk.

  • Accuraat en analytisch sterk. Je moet besluiten maken op aanvragen en deze kunnen onderbouwen op basis van wet- en regelgeving.

  • Je werkt in teamverband, maar de aanvragen beoordeel je grotendeels zelf.

  • Goede communicatieve vaardigheden. Je moet regelingen en berekeningen op begrijpelijke wijze uitleggen en inwoners of collega's informeren.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

Planning

  • De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk voor de gespreksdatum bericht.

  • Overige kandidaten worden na afloop van de gesprekken geïnformeerd over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling en selectieprocedure

  1. Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. Kandidaten die niet voldoen, worden niet verder beoordeeld.

  2. Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel, met name wordt getoetst op de competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's.

  • Opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur