Adviseur Regionaal Programma Opvang

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De opdracht betreft het realiseren van de opvang van ontheemden zoals aangegeven in de Provinciale Regietafel Overijssel. De Provinciale Regietafel bestaat uit twee regionale (Twente en IJsseland) regietafels. Het realiseren en beheren van de opvanglocaties en de daarbij behorende werkzaamheden voor de Regio Twente. Je bent volledig vrij om naar eigen inzicht de opdracht te vervullen om tot het gewenste resultaat te komen.

Jouw taken zijn onder andere:

  • Fungeren als klankbord voor de programma coördinator en de beleidsmedewerker in het regionaal programma Opvang;

  • Voorzitten van regionale locatiemanagers overleggen;

  • Contactpersoon belteam/ RCVS voor de eerste, vragen of verzoeken;

  • Screenen, adviseren en doorsturen van informatie van bv. ministeries, provincie, COA etc. aan projectleiders en beleidsadviseurs opvang gemeenten;

  • Organiseert en plant werkbezoeken, werkconferenties, workshops etc., afhankelijk van de wensen van de Regio Twente;

  • Aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders en zorgt voor goede afspraken en/of contracten met externe partijen en monitort de (wederzijdse) naleving ervan;

  • Het toewijzen van ontheemden aan opvanglocaties uit Oekraïne;

  • Beheert diverse opvanglocaties in de gemeente Wierden;

  • Implementeren en adviseren inzake nieuw beleid, zoals het innen van Eigen bijdrage;

  • Afstemming met ketenpartners zoals huisarts, ziekenhuis, GGD, Vluchtelingenwerk, onderwijs, beveiliging, schoonmaak, wijkagent, omwonenden, etc.;

  • De locatiemanager onderhoudt contacten met werkgevers en ondersteunt de ontheemden in het zoeken naar werk.

Resultaat

Jij zorgt dat Twente de doelstelling behaald. De doelstelling wordt jaarlijks door het Rijk bepaald en over de regio's verdeeld. Dit noemen ze op dit moment de spreidingswet. Elk jaar zal door de commissaris van de Koning per gemeente het aantal opgelegd worden. Indien het aantal behaald is en er geen nieuwe aantallen opgelegd worden is de opdracht ten einde.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur/projectmanager op het gebied van Opvang Oekrainers en/of Ontheemden;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in het beheer van opvanglocaties.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van opvang ontheemden;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare beleidsmatige ervaring binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van opvang Oekrainers;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het beheer van opvanglocaties;
  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart Twente/Wierden.

Competenties

  • Het vermogen de juiste mensen aan te haken, regie nemen (waar nodig) en betrokkenen enthousiasmeren;
  • Creativiteit;
  • Flexibiliteit;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Overtuigingskracht.

Organisatie en team

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners en organisatie. Onder de noemer Expeditie Wierden willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden nog ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Externe Administratieve Broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Een korte motivatie is gewenst.

Overige informatie

Gemeente Wierden heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur