Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

adviseur ruimtelijke ordening

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de gemeente Zwartewaterland kun jij als adviseur ruimtelijke ordening bezighouden met de ontwikkeling van een (duurzame) leefomgeving in de gemeente voor onze inwoners en ondernemers. Het team Ruimtelijke Ontwikkeling adviseert en formuleert integrale (beleids-) voorstellen samen met in- en externe partners. Je treedt op als adviseur bij initiatieven van inwoners en ondernemers (of van ons als gemeente zelf) op het gebied van ruimtelijk ordening. Hierbij maak je gebruik van expertise van collegas van bijvoorbeeld verkeer, wonen, groen, klimaatadaptatie en vergunningverlening. Je weegt de initiatieven op ruimtelijke gronden vanuit onze omgevingsvisie en -plan.

Werkzaamheden

  • Meewerken aan het nieuwe omgevingsplan.
  • Behandelen van individuele ruimtelijke principeverzoeken en begeleiden van bestemmings- en wijzigingsprocedures op grond van de Omgevingswet.
  • Het meedenken over gemeentelijke ruimtelijke projecten en adviseren over ruimtelijke procedures en inpassing daarvan.
  • Samenwerken met interne en externe stakeholders en het vertegenwoordigen van de organisatie bij overleggen en afspraken.
  • Jij bent een kei in communiceren, zowel schriftelijk als mondeling. Dit omvat het opstellen van adviezen, het presenteren van adviezen aan verschillende belanghebbenden en het voeren van overleg met interne en externe stakeholders.
  • Je weet complexe vraagstukken te analyseren, knelpunten te identificeren en pragmatische oplossingen te vinden binnen de geldende kaders en regelgeving.
  • Je hebt de lenigheid om te kijken welke mogelijkheden onze kaders bieden om initiatieven mogelijk te maken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie of een Juridische opleiding richting privaatrecht);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur op het gebied van ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet in de afgelopen 5 jaar;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie of Nederlands recht - Richting privaatrecht (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van Ruitemlijke Ordening binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met interne en externe stakeholders en het vertegenwoordigen van de organisatie bij overleggen en afspraken (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van duurzaamheid binnen Ruimtelijke Ordening bij een gemeente (10 punten);

Competenties

  • Communicatief sterk
  • Doelgericht
  • Sensitief voor bestuurlijke verhoudingen
  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige en een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creeren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit. Onze organisatie kent weinig hierarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsproces

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een selectiepartij beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een selectiepartij beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen de externe administratieve broker van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Bring your own device is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Wordt niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 9 oktober 2025 14:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13-10-2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur