Logo van Gemeente Zutphen
Logo van Gemeente Zutphen

Medewerker Backoffice WMO

Gemeente Zutphen

's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

18 - 24

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De Gemeente Zutphen zoekt een Backoffice medewerker voor 18 tot 24 uur per week, die empathisch en nauwkeurig is en goed overzicht kan houden. De functie richt zich op het ondersteunen van het aanvraagproces voor de Wmo, waarbij administratieve taken en communicatie met zorgaanbieders centraal staan.

Verantwoordelijkheden
De Backoffice medewerker is verantwoordelijk voor:

  • Het administratief verwerken van de aanvragen Wmo;

  • Het printen en versturen van beschikkingen;

  • Het verzorgen van betalingen van facturen;

  • Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor zorgaanbieders met betrekking tot facturatie;

  • Ondersteuning consulenten bij (administratieve) vragen;

  • Het aanmelden van eigen bijdragen bij het CAK en persoonsgebonden budgetten bij de SVB;

  • Het verwerken van signaallijsten vanuit de GBA en Wlz.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker backoffice WMO;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);

  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 18 uur per week voor de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker backoffice WMO bij een gemeente;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 sociaal domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);

  • Uiterlijk beschikbaar per 8 december 2025 voor minimaal 18 uur per week voor de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Samenwerken;

  • Organiseren;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Zutphen

Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.

Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.

Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.

Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

Mogelijk, maar nog niet bekend

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 6. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's;

  • Opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

Motivatie

Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

  • Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunningverstrekt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr