Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Wageningen
Logo van Gemeente Wageningen

Frontoffice Medewerke Burgerzaken

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In behandeling nemen van vaak voorkomende aanvragen op het gebied van burgerzaken zoals reisdocumenten, rijbewijzen, VOG's, geboorteaangiften, uittreksels en verhuizingen. Je werkt aan de balie, waar inwoners bij je langs komen om hun aanvraag in te dienen.

Wanneer je niet aan de balie werkzaam bent, verwerk je online aanvragen of beantwoord je telefoontjes en mails met betrekking tot burgerzaken. Daarnaast ben je bereid om je te verdiepen in een aantal backoffice taken zoals het uitvoeren van adresonderzoeken.

Eisen

  • Ervaring met IBurgerzaken.
  • Ervaring met het in behandeling nemen van aanvragen op het gebied van burgerzaken (reisdocumenten, rijbewijzen, VOG's, geboorteaangiften, uittreksels en verhuizingen).
  • Ervaring met het verwerken van online aanvragen en het beantwoorden van telefoontjes en mails met betrekking tot burgerzaken.
  • Bereidheid om je te verdiepen in backoffice taken zoals het uitvoeren van adresonderzoeken.

Wensen en competenties

Competenties

  • Sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Klantgerichtheid;

  • Hulpvaardig;

  • Probleemoplossend vermogen;

  • Digitale vaardigheden;

  • Nauwkeurig;

  • Integer.

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeën hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen je dient je eigen laptop mee te nemen.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Woensdag en donderdag zijn verplichte werkdagen. Verder in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr