Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
27 nov 2025De gemeente beoogt tijdelijke, specialistische ondersteuning in te huren voor het ontwikkelen, structureren en borgen van processen rondom een bestuurswisseling, inclusief relevante kabinetswerkzaamheden. De opdracht is resultaatgericht en nadruk ligt op het opleveren van een helder, overdraagbaar proceskader voor de overgang van het oude naar het nieuwe college.
Werkzaamheden:
Inventariseren van bestaande werkprocessen, informatiestromen, besluitvormingscycli en bestuurlijke routines rondom collegewisseling.
Identificeren van knelpunten, risico's en afhankelijkheden.
Ontwerpen en opleveren van een proceshandboek inclusief:
Stappenplan voor overdrachtsmomenten (inhoudelijk, organisatorisch en communicatief).
Rollen en verantwoordelijkheden van bestuur, directie en ondersteuning.
Format voor overdrachtsdossiers en bestuurlijke agenda's.
Adviesdocument voor implementatie en borging.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Secretaresse bij een gemeente;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Secretaresse.
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse;
Aantoonbare werkervaring met herstructering van secretariaat;
Aantoonbare werkervaring met optimaliseren werkprocessen op het gebied van secretariaat werkzaamheden.
Kwaliteitsgericht;
Punctueel;
Dienstverlenend.
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging
2 x 0 maand(en).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).