Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procesbegeleider interne evaluatie

Raadhuisplein 1, 2914 KM Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 36 Zuid-Holland

Begindatum:

6 dec 2021

Einddatum:

31 jan 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 nov 2021
Procesbegeleider interne evaluatie

Ben je goed in het analyseren van informatie, het begeleiden van sessies en het stellen van de juiste prikkelende vragen? Kun je de rode draad er gemakkelijk uithalen en op een creatieve manier vormgeven? Gemeente Zuidplas zoekt een pragmatische onderzoeker voor een interne (proces)evaluatie!

Je werkzaamheden
Gemeente Zuidplas heeft onlangs een stichting binnen het sociaal domein opgericht, te weten Stichting Zuidplas Ondersteunt! (Stichting ZO!). Om als gemeentelijke organisatie te kunnen leren, verder te ontwikkelen en te groeien is een (proces)evaluatie binnen de gemeente Zuidplas gewenst. Als onderzoeker verricht je de evaluatie en ga je in gesprek met alle betrokkenen.

Je bent verantwoordelijk voor de volgende taken en voert deze zelfstandig uit:
  • Je zorgt voor een scherpe omschrijving van de scope van de evaluatie (i.c. de opdrachtomschrijving)
  • Je blikt terug en evalueert met de verschillende betrokkenen
  • Je toetst bij de ambtelijk opdrachtgever de opdrachtomschrijving, zodat de verwachte uitwerking van de evaluatie voldoet aan de eisen van het college
  • Uit de evaluatie volgt onder andere inzicht in:
    • Het doorlopen bestuurlijk proces tussen raad en college, incl. de impact van overgaan naar een nieuwe collegeperiode.
    • de juistheid van de inschatting van de complexiteit van het proces.
    • de mate van gedegen voorbereiding van juridische aspecten / gevolgen vroeg in het proces.
    • de juistheid van de bepaling van financiële kaders.
    • de mate van impact van corona op de totstandkoming van de stichting.
  • Uit de evaluatie volgen leerpunten en adviezen voor de politiek, bestuur en de ambtelijke organisatie onder andere t.a.v.
    • De helderheid van de maatschappelijke meerwaarde en de beoogde effecten, bij de start van het fusieproces.
    • Het opstellen van een business case alvorens de opdrachtomschrijving wordt vastgesteld.
    • De informatiebehoefte bij politiek en bestuur voor en tijdens het proces en de wijze van afstemming van de informatiebehoefte.
    • De omgang met de geldende termijnen in de besluitvorming.
    • Het houden van tussentijdse evaluaties over het proces.
  • Je brengt de actuele stand van zaken in beeld en de ervaringen van de eerste maanden.
  • Je blikt vooruit en doet aanbevelingen hoe we op de hoogte blijven van belangrijke ontwikkelingen.

Dit vertaal je en presenteer je op maat aan de verschillende betrokkenen (ambtelijk opdrachtgever, bestuurlijk opdrachtgever en de raad in haar toezichthoudende rol op een verbonden partij).

Inhuur eisen
  • Je bent per direct beschikbaar en de evaluatie moet in januari 2022 zijn afgerond
  • Je hebt aantoonbare ervaring in soortgelijke rollen / functies
  • Je bent communicatief vaardig in zowel Nederlands woord als geschrift
  • Je bent politiek sensitief
  • De opdracht is te realiseren binnen het budget van €25.000
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.