De gemeente Zoetermeer zoekt tijdelijk een uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator. De uitvoerend projectleider/ woonwagen coordinator geeft leiding aan het woonwagendossier en is het eerste aanspreekpunt voor bewoners en de gemeentelijke organisatie. De uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator pakt actief vraagstukken op en formuleert oplossingen om te komen tot het hierboven genoemde doel. Ook wordt invulling gegeven aan het beheer van de locaties. Tot de werkzaamheden behoort ook het oplossen van kleinere beheerproblemen zoals het legaliseren van geconstateerde strijdigheden met bestemmingsplannen en het aangaan van huur- of erfpachtovereenkomsten voor standplaatsen. De uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator vervult een belangrijke rol in het opstellen van en invulling geven aan het gemeentelijk beleid omtrent woonwagens.
De opdracht heeft verder betrekking op de volgende aspecten:
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Zoetermeer is uitgegroeid tot een stad van ruim 128.000 inwoners. De inwoners waarderen de stad als een stad met veel ruimte en groen, een goede infrastructuur en een hoog voorzieningenniveau. Binnen de stad bevinden zich verschillende woonwagenlocaties waarvan een aantal bij de gemeente in bezit zijn en door de gemeente worden beheerd. Het beleid van de gemeente is erop gericht om woonwagencentra te hebben die schoon, heel en veilig zijn. De gemeente beziet het wonen in een woonwagen als een woonwens, waarin de gemeente zo mogelijk moet faciliteren. De gemeente voert momenteel een woonbehoefteonderzoek uit om te bezien wat de vraag is naar woonwagens in de gemeente. Daarbij is het de bedoeling dat binnen afzienbare tijd nieuw woonwagenbeleid wordt vastgesteld. Uiteindelijk wil de gemeente graag komen tot normalisatie en overdracht van de in gemeentelijk beheer zijnde woonwagenlocaties aan de woningbouwcorporaties die verenigd zijn in de Stichting Woonwagenzaken Zoetermeer (SWZ).
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste;
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Vragen kunnen worden ingediend tot en met woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer +31 35 751 0777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.