Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Woonwagencoordinator

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Zoetermeer zoekt tijdelijk een uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator. De uitvoerend projectleider/ woonwagen coordinator geeft leiding aan het woonwagendossier en is het eerste aanspreekpunt voor bewoners en de gemeentelijke organisatie. De uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator pakt actief vraagstukken op en formuleert oplossingen om te komen tot het hierboven genoemde doel. Ook wordt invulling gegeven aan het beheer van de locaties. Tot de werkzaamheden behoort ook het oplossen van kleinere beheerproblemen zoals het legaliseren van geconstateerde strijdigheden met bestemmingsplannen en het aangaan van huur- of erfpachtovereenkomsten voor standplaatsen. De uitvoerend projectleider/woonwagencoordinator vervult een belangrijke rol in het opstellen van en invulling geven aan het gemeentelijk beleid omtrent woonwagens.

De opdracht heeft verder betrekking op de volgende aspecten:

  • Ondersteuning bij de normalisatie, herstructurering, toezicht en handhaving op de woonwagenlocaties. Ook de beleids- en juridische procedures vallen daaronder.
  • Gesprekken met bewoners heldere communicatie: men weet wat wel en niet kan en hoe de gemeente werkt, handhaaft en faciliteert.
  • Zicht houden op de actuele situatie op de woonwagenlocaties. Denk hierbij aan illegale bouw, wijzigingen BRP-gegevens inzake daadwerkelijke bewoning en dergelijke.
  • Zicht houden op de huidige onderhoudstoestand van zowel het openbaar gebied, de standplaatsen als de woonwagens en waar nodig hierop acteren.
  • Het opstellen van een plan van aanpak om te komen tot handhaafbaar, schoon, heel en veilige woonwagencentra voor nu en in de toekomst en overdracht van de locaties aan de Stichting Woonwagenzaken Zoetermeer.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
  • Aantoonbare werkervaring met het coordineren van woonwagendossiers bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met organiseren van bewoners bijeenkomsten en het voeren van bewoners gesprekken;
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw / inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-/ werkverkeer;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het coordineren van woonwagendossiers bij een gemeente (30 punten);
  • Een door de kandidaat geschreven motivatie waaruit naar voren komt dat hij/zij in staat is om het beheer van woonwagenlocaties feitelijk te kunnen uitvoeren (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van woonwagenbeleid (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met de overdracht van woonwagenlocaties, duidelijk naar voren komend van uit het cv (20 punten).

Competenties

  • Bestuurlijke Sensitiviteit: Hoog niveau van bestuurlijke sensitiviteit en ervaring in het werken met bestuurders en woningcorporaties;
  • Resultaatgerichtheid: Werkt doel- en resultaatgericht, met behoud van collegiale en menselijke verhoudingen, en presenteert zich als onderdeel van de gemeente;
  • Communicatie: Sterke vaardigheden in het ontwikkelen en uitvoeren van communicatie- en participatieplannen.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Zoetermeer is uitgegroeid tot een stad van ruim 128.000 inwoners. De inwoners waarderen de stad als een stad met veel ruimte en groen, een goede infrastructuur en een hoog voorzieningenniveau. Binnen de stad bevinden zich verschillende woonwagenlocaties waarvan een aantal bij de gemeente in bezit zijn en door de gemeente worden beheerd. Het beleid van de gemeente is erop gericht om woonwagencentra te hebben die schoon, heel en veilig zijn. De gemeente beziet het wonen in een woonwagen als een woonwens, waarin de gemeente zo mogelijk moet faciliteren. De gemeente voert momenteel een woonbehoefteonderzoek uit om te bezien wat de vraag is naar woonwagens in de gemeente. Daarbij is het de bedoeling dat binnen afzienbare tijd nieuw woonwagenbeleid wordt vastgesteld. Uiteindelijk wil de gemeente graag komen tot normalisatie en overdracht van de in gemeentelijk beheer zijnde woonwagenlocaties aan de woningbouwcorporaties die verenigd zijn in de Stichting Woonwagenzaken Zoetermeer (SWZ).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste;

Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen worden ingediend tot en met woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer +31 35 751 0777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur