Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Wmo Contract- en Relatiemanager

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Wmo Contract- en Relatiemanager ben je de strategische schakel tussen beleid, uitvoering en aanbieders. Je werkt aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van contractmanagement binnen de Wmo en zorgt dat samenwerking, kwaliteit en rechtmatigheid hand in hand gaan. Je stuurt op resultaten door middel van KPIs, voert relatiemanagement met Wmo-aanbieders en signaleert trends op basis van data en analyses. Je vertaalt beleidsdoelen naar concrete afspraken en borgt dat maatschappelijke ambities meetbaar worden gerealiseerd. Je beweegt soepel in een politiek-bestuurlijke omgeving, onderhoudt goede relaties met interne stakeholders en externe partners en bent gesprekspartner op tactisch en strategisch niveau.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Je werkt (mede) aan de volgende programmas, producten en ontwikkeltrajecten:
  • Ontwikkeling, borging en vaststelling van Volwassenheidsniveau 3 van het NICV-model;
  • Inrichting en doorontwikkeling van CRM-processen in Engage;
  • Ontwerp en implementatie van een Supplier Relationship Management (SRM)-aanpak, inclusief aftrap met Wmo-aanbieders;
  • Oplevering en overdracht van de CRM-module (NTTL) en het CRM-Wmo-model aan procesbeheer;
  • Vaststelling van CRM-Wmo-beleid door de proceseigenaar en training van nieuwe CRMers in het Zoetermeerse model;
  • Inventariseren en mede organiseren van trainingsprogrammas (Financieel, Juridisch, SROI, Risicomanagement, Inkoop) voor contractmanagers binnen het concern;
  • Addendum inZet, nieuwe KPI-set en implementatie daarvan voor de taakgerichte opdracht van inZet;
  • Uitvoeringsovereenkomst 2026 inZet en het voorproces Inkoopstrategie inZet (afbakening, tijdspad, evaluatie, bekostigingsmodel);
  • Inkoopstrategie;
  • Uitvoering van contract- en relatiemanagement specifiek op Trevvel en inZet.

Resultaten

Je draagt bij aan verdere professionalisering van het CRM-proces, versterking van samenwerking met leveranciers en borging van data gedreven sturing binnen de Wmo.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contract- en Relatiemanager binnen het Sociaal domein;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van CATS-CM of vergelijkbare methodiek en met de ontwikkeling van CRM-processen of professionaliseringsmodellen zoals het NICV-model;
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren of optimaliseren van Supplier Relationship Management (SRM) en/of inrichten van CRM in een digitaal systeem (zoals Engage);
  • Aantoonbare werkervaring met inkoop- en aanbestedingstrajecten binnen het sociaal domein, inclusief opstellen of uitvoeren van KPIs;
  • Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerking of ketenpartners binnen Wmo-contractmanagement (zoals inZet, Trevvel of vergelijkbare samenwerkingsverbanden);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie waarin hij/zij helder beschrijft hoe hij/zij bijdraagt aan de verdere professionalisering van CRM-Wmo, inclusief visie op data gedreven en samenwerkingsgericht contractmanagement.

Competenties

  • Strategisch denkvermogen en omgevingsbewustzijn;
  • Analytisch en data gedreven werken;
  • Samenwerkingsgericht en verbindend leiderschap;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Overtuigingskracht en communicatieve vaardigheid;
  • Innovatief en oplossingsgericht;
  • Resultaatgerichtheid en eigenaarschap;
  • Plannen, organiseren en prioriteren;
  • Coachend vermogen en kennisdeling.

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer werkt dagelijks aan een sterke, inclusieve stad waarin iedereen mee kan doen. We zetten ons in voor inwoners die ondersteuning nodig hebben op het gebied van zorg, welzijn, participatie en bestaanszekerheid. Binnen het domein werkt de afdeling Gezondheid en Maatschappelijke Ondersteuning aan toegankelijke en kwalitatieve zorg, met aandacht voor samenhang tussen beleid, uitvoering en contractsturing. Ons team Contract- en Relatiemanagement Wmo (CRM) speelt daarin een sleutelrol: we sturen op contractkwaliteit, beleidsrealisatie en samenwerking met partners in de zorg. We geloven in open contact, focus en vernieuwen, waarden die richting geven aan onze manier van werken. We bouwen aan duurzame samenwerkingen met Wmo-aanbieders, regiogemeenten en interne partners. Daarbij zetten we data, processen en relaties in om maatschappelijke impact te realiseren. Werken bij ons betekent werken in een omgeving waar professionalisering, verbinding en maatschappelijke betekenis centraal staan. Jij krijgt de ruimte om te groeien, verantwoordelijkheid te nemen en actief bij te dragen aan een toekomstbestendige zorg - en ondersteuningslandschap.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 november 2025 tussen 10:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer.

Schaal

Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur