Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectkwaliteitsmedewerker Participatiewet in balans

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 18 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

21 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Voor het vormgeven van de Participatiewet in balans en implementeren van Spoor 1, zoeken wij een zeer ervaren en kundige kwaliteitsmedewerker die geheel zelfstandig met de aanwezige knowhow deze uitdagende taak kan volbrengen.

Werkzaamheden

  • Begeleiden van de vertaling van wetswijzigingen naar concreet gemeentelijk beleid en werkprocessen;
  • Toetsen van beleidsvoorstellen en procesontwerpen aan juridische en inhoudelijke normen;
  • Advies geven aan management en bestuur over beleidskeuzes en risico's (vanuit de werkgroep waar deze projectmedewerker deel van uit gaat maken).

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Participatiewet;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare specialistische werkervaring in de afgelopen 6 jaar met de uitvoering van de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van sociaal-juridische wijzigingen in werkprocessen;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op het gebied van de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Participatiewet;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Kwaliteitsmedewerker binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 5 november 2025 voor 18 uur per week.

Competenties

  • Kwaliteitsbewustzijn
  • Omgevingsbewustzijn
  • Accuraat
  • Klantgericht
  • Samenwerkingsgericht
  • Constructief kritisch
  • Flexibel
  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 of vrijdag 31 oktober (fysiek of digitaal). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg Ma Di Wo Do Vr

Fee: Er wordt voor deze opdracht geen fee in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 22 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 23 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 24 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur