Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

projectleider samenwerking sociaal domein

Generaal Spoorlaan 2, 2283 GM Rijswijk, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

20 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Gemeente Rijswijk is op zoek naar een projectleider samenwerking sociaal domein, binnen het programma Rijswijk Samen Dichtbij. Met ervaring op het terrein van verandering in een grote veranderopgave in het sociaal domein.

Programma Rijswijk Samen Dichtbij

In Rijswijk is het programma Rijswijk Samen Dichtbij gestart, met als doel dat in de toekomst de inwoner de ondersteuning vanuit het sociaal domein ervaart als een afgestemd geheel. Zowel bij het eerste contact als nog niet duidelijk is wat er nodig is, als bij het contact met de specialistische teams. Deze ambitie krijgt vorm in meerdere deelprojecten, want dit vraagt meer dan alleen herinrichten van de routes in de toegang tot ondersteuning in het Sociaal Domein. Wij zijn op zoek naar een projectleider die de samenwerking tussen het nieuwe generalistische team en de verschillende specialistische teams praktisch mogelijk gaat maken. Dit gaat in eerste instantie om de teams van de gemeente onderling. Mogelijk gaat ook de samenwerking met de partners meegenomen worden in de opdracht. Dit is o.a. afhankelijk van de wensen van de partners hierin.

Wat ga je doen?

Het nieuwe generalistische team krijgt steeds meer vorm. In het nieuwe jaar wil het team met de nieuwe werkwijze aan de slag. Dat betekent ook andere samenwerking met de andere teams. Die samenwerking staat globaal beschreven in het ontwerp van het nieuwe team maar moet geconcretiseerd worden in afspraken rond bereikbaarheid, werkprocessen en instrumenten. Daarnaast moeten de medewerkers ook gestimuleerd worden om vanuit deze samenwerkingsprocessen te gaan handelen. En knelpunten moeten worden opgelost. Het zou kunnen dat de opdracht uitgebreid dan wel verlengd wordt om ook de samenwerking met de belangrijkste ketenpartners verder vorm te geven. Ook die taken staan hieronder uitgelicht.

Taken om dit te bereiken:

  • Overleg met projectleider Stevige generalistische basis, projectleider communicatie en vindbaarheid en de teammanagers van de teams
  • Werkprocessen en systemen laten bijstellen in samenwerking met de kwaliteitsmedewerkers en kwaliteitscoaches en de teammanagers van de teams
  • Deskresearch naar lopende samenwerkingsafspraken en beleid m.b.t. samenwerking
  • Werkbezoeken aan verschillende teams en evt. partners in de stad
  • Brainstorm met klankbordgroep van Rijswijk samen dichtbij
  • Aanwezig zijn op de werkvloer om signalen op te vangen over de samenwerking
  • Voorzitten of bijwonen van interdisciplinaire overleggen
  • Actieve rol in netwerkbijeenkomst(en)
  • Deelname programmateamoverleg

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Per november beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Uurtarief maximaal 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee externe administratieve broker);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen sociaal domein als leidinggevende of projectleider;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in het concreet vormgeven van samenwerkingsafspraken en de implementatie daarvan, benoem een duidelijk voorbeeld hiervan in je CV;
  • Aantoonbare werkervaring met het bewaken of opzetten van samenwerkingen met diverse stakeholders binnen verschillende afdelingen, benoem een duidelijk voorbeeld in je CV;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring de aansturing van een verandertraject en oplevering hiervan, benoem duidelijk wat de target en de opgeleverde resultaten zijn;
  • Aantoonbare werkervaring de aansturing van een verandertraject en oplevering hiervan binnen een gemeente, benoem duidelijk wat de target en de opgeleverde resultaten zijn.

Competenties

  • Geen denker maar een doener. Iemand die in redelijk korte tijd een pragmatisch en uitvoerbaar plan van aanpak kan opstellen.
  • Analytisch vermogen. Kunnen denken in structuren en routes.
  • Iemand die zorgvuldig te werk gaat bij het vastleggen van afspraken en processen.
  • Tactvol in de samenwerking met de vele teams en partners binnen het sociaal domein.
  • Iemand die makkelijk contact legt en goede gespreksvaardigheden.
  • Positief en kijkend naar de toekomst en naar wat er wel kan als het gaat om de bedoeling van het sociaal domein.
  • Flexibel en in staat om koers bij te stellen op basis van feedback of nieuwe inzichten.
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht;
  • Expertise (voorkeur bestaanszekerheid);
  • Toewijding;
  • Flexibel;
  • Samenwerking.

Organisatie en team

Organisatie

Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern en historisch maar ook druk en rustig, grijs en groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het stedelijke hart van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen en te verbreden. In de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 450 medewerkers in 35 verschillende teams. Collegas zoeken elkaar gemakkelijk op en er zijn korte lijnen. Je hebt dus snel contact binnen alle bestuurlijke en gemeentelijke niveaus. De open cultuur en de overzichtelijke omvang van de organisatie zorgen ervoor dat jij en je werk goed zichtbaar zijn. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 31 oktober 2025 tussen 9:00 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Voor deze opdracht geldt een uurtarief van maximaal 100,- incl. reiskosten en fee externe administratieve broker / excl. BTW.

Fee externe administratieve broker

Externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot en met donderdag 23 oktober 2025 om 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 27 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot en met dinsdag 28 oktober 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur