Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Wmo Consulent Allround, begeleiding en beschermd

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 8 dagen
90 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).

Je bent een echte aanpakker en kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je hebt het vermogen om je in te leven in de situatie van jouw clienten en de juiste combinatie van voorzieningen voor hen te regelen. Je beschikt over ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking en hebt technisch inzicht. Tegelijkertijd laat je je niet overdonderen en ben je resoluut maar tactvol als je voorzieningen moet weigeren. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je hebt je werkvoorraad op orde, behoudt overzicht en kunt goed prioriteiten stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens van klanten vast in het CRM-systeem Suite.

Voor deze opdracht zijn we opzoek naar zowel Wmo consulenten die allround inzetbaar zijn maar ook consulenten die zich gespecialiseerd hebben in de complexere begeleiding casuistiek en beschermd wonen. Veel begeleidingsaanvragen worden in Zoetermeer uitgevoerd door het voorliggend veld; namelijk de organisatie InZet. Dat maakt dat de casuistiek die wij als gemeente afhandelen vaak wat complexer is. Daarnaast zitten we in het proces decentralisatie voor beschermd wonen. Een kerngroep binnen ons vaste team richt zich op deze decentralisatie. Ondersteuning hierin is voor nu wenselijk.

Van onze inhuurkrachten verwachten wij dat ze vlot zelfstandig aan de slag kunnen, zich kunnen aanpassen aan de gestelde eisen die wij stellen aan de rapportages en in staat zijn om hulp te vragen waar dat nodig is. Als inhuurkracht kom je nog eens ergens en daarom hopen wij ook van jou te kunnen leren, we zijn bezig onze afdeling anders vorm te geven en zien graag dat jij waar kunt mee meedenkt en je feedback deelt. Daar en tegen wordt je uiteraard ingewerkt door een van onze (senior) consulenten en nemen wij jou op in ons gezellige team net als al onze andere (vaste) collega's.

Werkzaamheden:

Hoe ziet jouw week eruit?

De werkweek is heel afwisselend. Op maandag krijg je jouw dossiers toebedeeld en plan je zelf je werk in voor die week. Zo bekijk je welke huisbezoeken je gaat afleggen, welke je telefonisch kan afhandelen en wanneer je de administratie van de gesprekken en dossiers in orde maakt. Bij mensen die voor het eerst een aanvraag doen, ga je altijd op huisbezoek.

Hoofdtaken:

  • Analyse maken van de mogelijkheden en beperkingen van client om problemen zelf of met hulp van het eigen netwerk op te lossen. Daarbij rekening houden met medische, psychiatrische en psycho-sociale aspecten.
  • Analyse maken of de problemen kunnen worden opgelost met algemene of collectieve voorzieningen.
  • Opstellen van indicatierapporten en beschikkingen.
  • Beoordelen van adviezen van externe medische adviseurs.
  • Bewaken voortgang procedures en levertijden.
  • Ontvangen en bezoeken van clienten die een beroep doen op Wmo voorzieningen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo consulent.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 tot 5 jaar als Wmo consulent.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met complexe begeleiding casuistiek eventueel aangevuld met ervaring binnen beschermd wonen.
  • Aantoonbare werkervaring met GWS - Suite4Zorg (duidelijk benoemd in het cv).
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, toegeschreven op de functie.
  • Maximaal uurtarief van 90,- incl. reiskosten, fee Flextender en excl. BTW.

Wensen en competenties

Wensen:

  • Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeter initiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie en mede inwerken van trainees of nieuwe collega's is een pre.
  • Mee te denken en feedback te delen over het anders vormgeven van de afdeling.

Competenties:

  • Daadkrachtig
  • Neemt initiatief
  • Zelfstandigheid
  • Besluitvaardig
  • Klantgerichtheid
  • Inlevingsvermogen
  • Verbindend
  • Analytisch
  • Flexibel
  • Resultaat gericht
  • Empathisch

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

De Wmo afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met ongeveer 35 collega's verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega's van contractmanagement, kwaliteit en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel.

Gespreksinformatie

Beoordeling:

Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 en vrijdag 31 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule.
  • Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 21 oktober 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
  • De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur