Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectsecretaris

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
73 Zuid-Holland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van het overzicht, structuur en beheersbaarheid. Als projectsecretaris heb jij een helikopterview en ben jij dé rechterhand van de projectmanager. Jij bent in staat continu het overzicht te bewaren, proactief te handelen en de voortgang te bewaken en rapporteren. Met jouw passie voor en ervaring met projectbeheersing draag jij bij aan het succes van projecten voor de gemeente Rotterdam.

Jouw functie

Als Projectsecretaris binnen Strategie & Ondersteuning (S&O) zorg jij voor overzicht, structuur en juridische borging. Je bent de rechterhand van de projectmanager en houdt de backoffice op orde. Jij verzamelt en beheert alle niet-financiële contracten binnen S&O, vraagt deze op, checkt de inhoud en beoordeelt de juridische afspraken en implicaties voor de organisatie. Je werkt daarbij nauw samen met het KIPP-team (kwaliteit) en de Privacy Officer om deze contracten te ordenen, prioriteren en vast te leggen in een beheersbaar systeem.

Daarnaast produceer je projectdocumenten (plannen, voortgangsrapportages, notities, planningen, besluitenlijsten), bewaak je de voortgang en adviseer je over risico's en juridische aandachtspunten. Je coördineert besluitvorming, organiseert en bereidt overleggen voor en houdt het overzicht over alle betrokken partijen en informatiestromen.

Met jouw scherpe oog voor details en juridische aspecten, zorg je voor transparantie, grip en continuïteit in projecten en contractbeheer.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met diverse Microsoft Office applicaties (Outlook, Teams, Word, Excel en PowerPoint);
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met bestuurlijke processen, zoals het voorbereiden en ondersteunen van besluitvorming.

Wensen en competenties

Wensen

  • WO-opleiding op het gebied van Rechten afgerond, zodat de kandidaat in staat is juridische aspecten van contracten te beoordelen en advies te geven;
  • Je hebt werkervaring binnen één van de 25 GGD regio's.

Competenties

Als Projectsecretaris bij S&O ben je in de eerste plaats integer en resultaatgericht. Je werkt voor de gemeente Rotterdam, dus met jouw proactieve en ondernemende instelling zit het wel goed. Bovendien ben je flexibel en stressbestendig. Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken. Je bent in staat de gezamelijke doelen te behalen en je eigen handelen aan te passen op de ethische normen van de gemeente. Je weet goed samen te werken met je collega's en je bent klantgericht. Daarnaast weet je om te gaan met belangentegenstellingen en onverwachte situaties. Je kunt goed luisteren, neemt initiatief en komt waar mogelijk met de juiste oplossing. Je neemt het voortouw en bent niet bang om leiding te geven. Je bent in staat de voortgang en planning te bewaken en stemt de activiteiten tijdig af met anderen. Hierin kun jij de juiste prioriteiten stellen en kun jij planmatig en secuur werken. Waar nodig kom jij gevraagd en ongevraagd met advies. Tot slot ben je communicatief vaardig en politiek sensitief.

Organisatie en team

De afdeling

De afdeling Strategie en Ondersteuning (S&O) is verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering van de GGD RR. Naast het ondersteunen van het primaire proces hebben we een belangrijke rol bij het voorbereiden en opschaling ten tijde van crisis. Om onze paraatheid te maximaliseren streeft de afdeling S&O naar bedrijfsvoeringsmedewerkers die multi inzetbaar zijn en elkaar kunnen helpen en bijstaan daar waar de urgentie het hoogst is.

Onze organisatie

De GGD RR is een aparte entiteit binnen de gemeente Rotterdam, maar zit wel verweven binnen de structuur van het Cluster Maatschappelijke ondersteuning. Anders dan reguliere gemeentelijke onderdelen, vervult de GGD RR een regio functie op het gebied van de publieke gezondheid. Deze regio functie vraagt een stuk maatwerk op de bedrijfsvoering en precies dit maatwerk is waar de afdeling S&O voor aan de lat staat.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs
  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoordt.

Data voor verificatiegesprek: Week 43/44

Inschrijvingen

Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Verlengingsopties: 3 x 6 maanden

FSK: 9

Verhouding prijs/kwaliteit: 30/70

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur