Teammanager Beleid en Talentenbureau

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Teammanager Beleid en Talentenbureau sta je aan het roer in een spannende en vernieuwende fase: we versterken onze strategische regierol, bouwen aan toekomstgericht HR beleid en vergroten onze slagkracht als strategisch partner in een veranderende organisatie. Je werkt direct samen met het afdelingshoofd en andere teammanagers binnen het domein interne- en externe dienstverlening. Samen met het afdelingshoofd vertaal je de HR strategie door naar duurzaam Hr beleid naar tastbare resultaten voor onze organisatie en onze inwoners. Dit is de plek waar je als teammanager kunt ontwikkelen en bouwen aan de positie van het beleidsteam.

Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden

Jouw kernopgaven: Onze veranderkundige opgave van het concern en de doorontwikkeling van de afdeling maken dat we een teammanager zoeken die richtinggevend en ontwikkelingsgericht kan leidinggeven en het team stimuleert om vanuit samenhang de regierol te vervullen. Door te coachen op resultaten, planmatig werken te stimuleren en een lerende cultuur te versterken, zorg jij dat talent tot bloei komt. Je positioneert het beleidsteam als strategische partner volgens het Ulrich-model. Jij zorgt dat HR beleid zichtbaar impact maakt in de organisatie en onze medewerkers.Je bent een verbindender pur sang met een strategische blik, die energie krijgt van HR ontwikkeling en resultaten neerzetten. Je schakelt moeiteloos met stakeholders en weet de verbinding tussen strategisch beleid en operationele uitvoering goed te maken. Je weet mensen mee te nemen in nieuwe richtingen en je hebt het vermogen om nieuwe inzichten en inspiratie toe te voegen maar ook het lef om scherpe keuzes te maken. Je geeft vooral je enthousiasme en teamspirit een plek in je werk, en voelt je betrokken bij de gehele afdeling, als MT lid van het MT P&O stel je je verantwoordelijk op voor de gezamenlijke doelen van d afdeling en ben je gewend om team overstijgend te werken. Je bouw mee aan een solide en veerkrachtige HR afdeling.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)

  • Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen het HR Domein;

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en ontwikkelen van beleid op het gebied van HR binnen de publieke sector;

  • Aantoonbare werkervaring in de rol van teammanager met veranderprocessen en organisatie ontwikkeling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en ontwikkelen van beleid op het gebied van HR binnen een overheidsorganisatie;

  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van teams in een verander- en ontwikkelingcontext, noem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv;

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met de aanpak van Joost Kampen bij herstel van verwaarloosde organisaties, benoem duidelijk waar dit is opgedaan/ toegepast;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM. Bedrijfskunde, Organisatiekunde;

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie waarin hij/zij helder beschrijft welke leiderschapsstijl passend is voor de opgave en de eigen visie op de opdracht word weergegeven.

Competenties

  • Een coachende, duidelijke en inclusieve leiderschapsstijl;

  • Moderne visie op HR-beleid en de rol van P&O in organisatieontwikkeling;

  • Kennis van actuele HR-themas en ontwikkelingen binnen het vakgebied en de arbeidsmarkt

  • Een hand on mentaliteit en oog voor de balans tussen mens- en resultaatgerichtheid

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Wij zijn Gemeente Zoetermeer, een organisatie met maatschappelijke relevantie en directe impact op het dagelijks leven van onze inwoners. Binnen het domein P&O werken wij aan beleid en oplossingen die onze collegas ondersteunen om met plezier, energie en vakmanschap hun werk te doen. Ons beleidsteam vervult een sleutelrol in de strategische ontwikkeling van de organisatie. We werken samen op basis van vertrouwen, openheid en resultaatgerichtheid en we hebben oog voor elkaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Fee

Voor deze opdracht wordt een bedrag van 2,25 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur