Beleidsmedewerker onderwijs

Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland

Sluit over 6 dagen
93 24 tot 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

In deze opdracht ga je aan de slag als beleidsmedewerker onderwijs. De gemeente Krimpen aan den IJssel zet sterk in op de ontwikkeling van goed en toegankelijk onderwijs voor alle inwoners. Dit doen wij in samenwerking met scholen, kinderopvang, maatschappelijke organisaties en regionale partners. Binnen het team Beleid Sociaal Domein zoeken wij tijdelijk versterking ter vervanging van een collega met zwangerschapsverlof. Je werkzaamheden zijn vooral het adviseren van college, raad en organisatie over vraagstukken op het gebied van onderwijs. Het opstellen en implementeren van beleid. En het onderhouden van contacten met interne en externe partners, zoals schoolbesturen, samenwerkingsverbanden en kinderopvangorganisaties.

Werkzaamheden:

  • Samen met partners ontwikkelen van de Lokale Educatieve Agenda (LEA) en deze vervolgens implementeren.

  • Het begeleiden van de nieuwe aanbesteding voor het zorg en ondersteuningsaanbod Dyslexie.

  • Monitoren van de Regionale Ontwikkelagenda Onderwijs en Ondersteuning 2024 2027, deelname aan de werkgroepen en het regionaal overleg.

  • Samen met het leerplichtteam, het leerrecht voor kinderen in Krimpen aan den IJssel in de praktijk brengen. Dit houdt in dat de juiste capaciteit wordt geworven en het leerplichtteam wordt voorbereid om op basis van de regionale ontwikkelagenda en de landelijke wetgeving te werken.

  • Begeleiden van de evaluatie op het gebied van de samenwerking leerplicht tussen Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel.

  • Optreden als beleidsmatig aanspreekpunt voor het dossier leerlingenvervoer.

  • Het inkopen van inburgeringstrajecten gericht op de module arbeidsmarkt en participatie samen met de gemeenten Capelle aan den IJssel en Zuidplas.

  • Meedenken over de ontwikkelingen rond de doorontwikkeling van de toegang en lokale team(s).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Recht, Economie, bestuur of management;

  • Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker in het sociaal domein, specifiek gericht op onderwijs.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker binnen een gemeente;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker sociaal domein, specifiek gericht op onderwijs;

  • Uurtarief maximaal 80 exclusief BTW inclusief reiskosten woon-werk verkeer;

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Wet passend onderwijs, Leerplichtwet 1969, Jeugdwet, Wet inburgering 2021), benoem duidelijk waar deze kennis is opgedaan.

Competenties

  • Je bent een ondernemende, politiek sensitieve en analytische adviseur en regisseur.

  • Je krijgt energie van het werken aan vraagstukken in een speelveld dat continu in beweging is.

  • Je weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden, waardoor met jou erbij focus en beweging in de zaak blijft.

  • Je bent zichtbaar voor collega's en je samenwerkingspartners.

  • Je bent daarin een verbinder en weet vraagstukken in samenspel verder te brengen.

  • Je organiseert je werkzaamheden zelfstandig en je weet daarbij je tijd efficiënt en effectief in te delen.

Organisatie en team

Organisatie

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema's.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 4 november van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 30 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieprocedure

Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
externe administratieve broker beoordeelt de CV's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd
externe administratieve broker beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de kandidaten die door externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur