Beheerder Groen

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 26 tot 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

26 - 32

Publicatiedatum:

23 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De Beheerder Groen werkt direct samen met de groen-collegas binnen het domein Fysieke Leefomgeving, bestaande uit beleidsmedewerkers, assetbeheerders, ecoloog en de toezichthouders. Een belangrijk onderdeel van jouw functie is het adviseren bij groenprojecten en het realiseren van een nieuw groenbeheerplan. Tevens zullen op korte termijn meerdere onderhoudsbestekken opnieuw aanbesteed worden, hier heb je een belangrijke rol in. Aan het beheerplan groen wordt momenteel gewerkt, dit plan wordt in juni voorgelegd aan de gemeenteraad, naast de bijdrage aan de totstandkoming van het beheerplan zal je als opdrachtgever verdere uitvoering geven aan de projecten die hieruit voortkomen en stel je de planningen op voor het onderhoud en de inspectiecyclus. Samen met collegas van andere disciplines, zoals water/riool en wegen, bekijk je waar een integrale onderhoudsbehoefte is en welke prestaties je voor het groen mee wil geven bij de projectvorming. Je bent samen met de andere assetmanager het aanspreekpunt voor directe collegas binnen het groenteam en de afdeling IBOR, de collegas van de Servicebedrijf (zij voeren dagelijks onderhoudswerkzaamheden uit in de buitendienst), aannemers, bewoners, winkeliers en als dat nodig is ook onze bestuurders.

Werkzaamheden

  • Je hebt ruime kennis van groen- cultuurtechniek en om deze te optimaliseren en te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een meerjarenplanning en kostenoverzichten;
  • Je hebt ruime kennis en ervaringen met het opmaken van een groenbeheerplan, groenprojecten, onderhoudscontracten en aanbestedingen;
  • Jouw manier van communiceren is open, verbindend en uitnodigend. Je stemt af met interne- en externe stakeholders waarbij je naast burgers en bedrijven ook wethouders informeert over de voortgang van- en uitdagingen rondom groen-cultuurtechnische werkzaamheden;
  • Je hebt kennis en ervaring in het controleren van RAW-bestekken, Beeldbestekken, UAV, groennormeringen en voorschriften en diverse richtlijnen;
  • Je bent een sparringpartner voor de groencollegas in zowel het eigen team als het team binnen het Servicebedrijf;
  • Tenslotte denk je mee en draag je bij aan een optimale inrichting van de beheerprocessen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Uiterlijk beschikbaar per 17 november 2025 voor minimaal 28 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde mbo 4+ opleiding Groencultuur Techniek;
  • Aantoonbare werkervaring als groenbeheerder of assetmanager groen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als groenbeheerder of assetmanager groen bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van toekomstvaste groenbeheerplannen inclusief klimaat adoptieve onderwerpen en maatregelen, duidelijk weergegeven in het cv (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met groen-cultuurtechnische advisering bij groen- en onderhoudsprojecten bij tenminste 3 verschillende opdrachten. Licht in een aparte alinea van het cv de werkervaring bij deze 3 opdrachten toe (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Geovisia, benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na ten minste 1040 kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten).

Competenties

  • Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
  • Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
  • Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Problemen en uitdagingen kunnen omzetten in passende oplossingen;
  • Eigenaarschap, ontzorgen en je durft besluiten te nemen;
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling;
  • Positieve blik, humor en bindingsvermogen.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collegas die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. Begin 2025 is de organisatie overgegaan naar een domein indeling. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.

Over ons team

Het team Beheer Openbare Ruimte (BOR) binnen het domein Fysieke Leefomgeving (FLO), is verantwoordelijk voor het (groen)beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle groen-cultuurtechnische zaken, alle aspecten zoals verhardingen, afwatering, riolering, verlichting, parkeren en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 7 november 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 29 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via het inhuurplatform. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via de desbetreffende administratieve broker. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur