Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
17 okt 2025In de functie van Regisseur Schuldhulpverlening begeleid en ondersteun je inwoners van Zoetermeer met financiële en/of multiproblematiek naar duurzame financiële stabiliteit en zelfredzaamheid. Je biedt maatwerktrajecten schuldhulpverlening aan, waarbij je inwoners ondersteunt bij het stabiliseren van hun financiële situatie, het treffen van schuldregelingen en het realiseren van duurzame oplossingen.
Je voert het volledige schuldhulpverleningstraject uit: van intake en stabilisatie tot regeling en nazorg. Daarbij stel je hulpverleningsplannen op, onderhoud je intensief contact met schuldeisers, bewindvoerders en ketenpartners, en bewaakt je de voortgang en naleving van afspraken.
Binnen de schuldhulpverlening wordt gewerkt met drie focusgebieden:
De opdracht betreft inzet binnen een of meerdere van deze focusgebieden, afhankelijk van ervaring, expertise en voorkeur van de kandidaat. Geef in de motivatie duidelijk aan voor welke categorie of doelgroep de kandidaat inzetbaar is en waar de voorkeur naar uitgaat. Je bent bij voorkeur allround inzetbaar binnen de schuldhulpverlening. Deze opdracht richt zich niet op het Toeslagenloket, maar op de brede uitvoering van schuldhulpverlening.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer werkt dagelijks aan een sterke en veerkrachtige stad waarin iedereen kan meedoen. We zetten ons in voor inwoners die (tijdelijk) ondersteuning nodig hebben op het gebied van werk, inkomen, zorg of schulden.Onze afdeling verbindt beleid en uitvoering: we ontwikkelen strategie, adviseren het bestuur en zorgen ervoor dat inwoners merkbaar profiteren van onze inspanningen. Binnen het domein werken we intensief samen met maatschappelijke organisaties, zorgaanbieders en ketenpartners om inwoners zo goed mogelijk te helpen.De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk voor trajecten van begeleiding naar werk tot schuldhulpverlening, jeugdzorg en inkomensondersteuning. Daarbij kijken we niet naar losse problemen, maar naar de hele leefsituatie van de inwoner. Integraal werken, leren en continu verbeteren zijn belangrijke pijlers in ons dagelijks werk.Momenteel ondergaat het Sociaal Domein een reorganisatie. De afdeling Schuldhulpverlening is nu nog gepositioneerd onder de afdeling Zorg, maar bevindt zich in transitie naar de nieuwe afdeling Inkomen & Bestaanszekerheid. Je komt te werken binnen het team Schuldhulpverlening, een dynamisch team waar betrokken professionals samenwerken om inwoners weer perspectief te geven op een schuldenvrije toekomst.Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen echt het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie
De gesprekken vinden plaats op maandag 3 november 2025 tussen 13:00 uur en 15.00 uur (2 plekken) en / of vrijdag 7 november 2025 tussen 09:00 uur en 15:00 uur (5 plekken). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. Je kunt er van uit gaan dat na het verkrijgen van de opdracht het tot 2 weken duurt tot je eerste werkdag.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een externe administratieve broker beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Een externe administratieve broker beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De vijftien (15) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de vijftien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.