Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland
Je bent een ervaren casemanager voor het werkveld APV en Bijzondere wetten bij de gemeente Zeist. Je beoordeeld (complexe) aanvragen. Het gaat hierbij hoofdzakelijk om de APV vergunningen (exploitatievergunningen en evenementenvergunningen) en Bijzondere wetten (o.a. alcoholwet, wet op de kansspelen en de wet bibob).
Je voert met de aanvrager gesprekken en begeleidt de aanvrager in het aanvraagproces. Je zoekt actief afstemming met collega?s en wint adviezen in die nodig zijn. Je beoordeelt of aanvragen volledig zijn en onder welke voorwaarden de vergunningen of ontheffingen verleend kunnen worden. Je stelt zelf de vergunningen en ontheffingen op en je weet wat je moet doen als je tot de beoordeling komt dat een vergunning en/of ontheffing niet verleend kan worden. Je stelt hiertoe een advies op aan de manager, dan wel aan de wethouder of burgemeester.
Je signaleert ontwikkelingen, dan wel knelpunten in de uitvoering. Je bent in staat om procesverbeteringen aan te pakken dan wel door te voeren. Samen met de adviseur APV en Bijzondere wetten lever je een bijdrage aan het verbetering van de kwaliteit van de werkwijze en producten in het team. Daarnaast lever je input voor het beleid.
Je kent de wet- en regelgeving en kan deze toepassen. Je weet wat er speelt in jouw werkveld en denkt in oplossingen. Je schat zelf in waar de situatie om vraagt en schaalt op waar nodig. Je werkt hierbij samen met partners als politie of collega?s van toezicht en handhaving of integrale veiligheid.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Uurtarief maximaal 85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werk en fee Flextender;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Adviseur Vergunningen in het vakgebied Evenementen, Horeca & Veiligheid bij een gemeentelijke organisatie;
Aantoonbare werkervaring met WOO, Alcoholwet en Algemene Wet Bestuursrecht (omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan);
Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Adviseur Vergunningen in het vakgebied Evenementen, Horeca & Veiligheid bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
Aantoonbare werkervaring met aandachts- en risico evenementen; (B- en C-evenementen) (geef dit aan middels voorbeelden in het cv) (15 punten);
Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor zowel de gemeente als aanvrager op het gebied van APV vergunningverlening (25 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen en procedurele afhandelingen (15 punten);
Beschikbaar per 1 september 2025 voor gemiddeld 36 uur per week (10 punten).
Integrale blik en in scenarios denken;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
Daadkrachtig en besluitvaardig;
Proactief en resultaatgericht;
Een verbinder.
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 12 augustus vanaf 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).