Adviseur / Vergunningverlener horeca en evenementen

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je bent een ervaren casemanager voor het werkveld APV en Bijzondere wetten bij de gemeente Zeist. Je beoordeeld (complexe) aanvragen. Het gaat hierbij hoofdzakelijk om de APV vergunningen (exploitatievergunningen en evenementenvergunningen) en Bijzondere wetten (o.a. alcoholwet, wet op de kansspelen en de wet bibob).

Je voert met de aanvrager gesprekken en begeleidt de aanvrager in het aanvraagproces. Je zoekt actief afstemming met collega?s en wint adviezen in die nodig zijn. Je beoordeelt of aanvragen volledig zijn en onder welke voorwaarden de vergunningen of ontheffingen verleend kunnen worden. Je stelt zelf de vergunningen en ontheffingen op en je weet wat je moet doen als je tot de beoordeling komt dat een vergunning en/of ontheffing niet verleend kan worden. Je stelt hiertoe een advies op aan de manager, dan wel aan de wethouder of burgemeester.

Je signaleert ontwikkelingen, dan wel knelpunten in de uitvoering. Je bent in staat om procesverbeteringen aan te pakken dan wel door te voeren. Samen met de adviseur APV en Bijzondere wetten lever je een bijdrage aan het verbetering van de kwaliteit van de werkwijze en producten in het team. Daarnaast lever je input voor het beleid.

Je kent de wet- en regelgeving en kan deze toepassen. Je weet wat er speelt in jouw werkveld en denkt in oplossingen. Je schat zelf in waar de situatie om vraagt en schaalt op waar nodig. Je werkt hierbij samen met partners als politie of collega?s van toezicht en handhaving of integrale veiligheid.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Uurtarief maximaal 85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werk en fee Flextender;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Adviseur Vergunningen in het vakgebied Evenementen, Horeca & Veiligheid bij een gemeentelijke organisatie;

  • Aantoonbare werkervaring met WOO, Alcoholwet en Algemene Wet Bestuursrecht (omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan);

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Adviseur Vergunningen in het vakgebied Evenementen, Horeca & Veiligheid bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met aandachts- en risico evenementen; (B- en C-evenementen) (geef dit aan middels voorbeelden in het cv) (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor zowel de gemeente als aanvrager op het gebied van APV vergunningverlening (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen en procedurele afhandelingen (15 punten);

  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor gemiddeld 36 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Integrale blik en in scenarios denken;

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Daadkrachtig en besluitvaardig;

  • Proactief en resultaatgericht;

  • Een verbinder.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 12 augustus vanaf 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur