Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Woerden
Logo van Gemeente Woerden

Specialist tarieven en berichtenverkeer Jeugdhulp en Wmo

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Deze specialist heeft specifiek de volgende taken:

  1. Adviseren over en uitwerken van effecten op het berichtenverkeer van (beleidsmatige) keuzes t.a.v. de inkoop.
  2. Berekenen van tarieven en financiële effecten op de Jeugdhulp en Wmo van de inkoop.
  3. Adviseren over en uitwerken van maatregelen t.a.v. de conversie van zorg en ondersteuningstrajecten van de huidige contractering naar de nieuwe contractvormen
  4. Benodigde informatie verzamelen en vragen van het adviesbureau, dat gedurende de inkoop kostprijsberekeningen gaat opstellen, beantwoorden.
  5. Uitwerken van de nieuwe administratieve regionale processen op basis van landelijke standaarden en aansluitend bij de lokale organisaties van de gemeentelijke en andere verwijzers. Daarbij valt te denken aan berichtenverkeer en het administratieprotocol.
  6. Je draagt bij aan dialoogsessies met in- en externe stakeholders over deze administratieve processen.

Kennis van en ervaring met financiën en berichtenverkeer

In deze functie beschik je over kennis van en ervaring met jeugdhulp en Wmo. Je hebt kennis en ervaring met het berichtenverkeer, met de ontwikkeling van de landelijke standaarden t.a.v. berichtenverkeer, declaraties en verantwoording. Je hebt deze ervaring opgedaan als senior in een gemeentelijke backoffice voor berichtenverkeer, bij voorkeur in een situatie van aanzienlijke verandering. Je bent mogelijk ook eerder ingezet in een vergelijkbare rol in een inkooptraject.

Communicatieve vaardigheden

Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je treedt rustig en overtuigend op in overleg. Je bent in staat om t.a.v. de gevraagde taken helder en duidelijke documenten op te stellen. Je bent hiervoor goed thuis in Word, maar kunt ook met Excel zeer goed overweg. Dat alles in een omgeving waar op basis van MS Teams/Sharepoint regionaal wordt samengewerkt.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met tarieven (PxQ, taalgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer t.a.v. jeugdhulp en wmo bij een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met tarieven (PxQ, taalgerichte en trajectfinanciering), financiën en berichtenverkeer t.a.v. jeugdhulp en wmo bij een overheidsorganisatie (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met advisering op directieniveau bij een overheidsorganisatie (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met werken in een projectorganisatie bij een overheidsorganisatie (30 punten);
  • Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief administratieve partner fee) (15 punten);
  • Aantoonbare kennis en werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Excel in complexe situaties (benoem duidelijk in het cv aan de hand van voorbeelden waar dit is opgedaan) (15 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Team 
De regio Utrecht West (gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden) zoekt een specialist tarieven en berichtenverkeer Jeugdhulp en Wmo die gepositioneerd zal worden bij de gemeente Woerden. Deze specialist wordt ingezet in het project dat de nieuwe regionale inkoop van Jeugdhulp en Wmo moet verzorgen.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner
De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Overige informatie
Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om de administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr