Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente IJsselstein
Logo van Gemeente IJsselstein

Gedragsdeskundige

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

20 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 20

Omschrijving

Binnen het team Sociaal Domein werken wij et verschillende expertises, met als doel om iedereen mee te kunnen laten doen in de maatschappij, kinderen veilig te laten opgroeien en daarbij als eerste te kijken naar de eigen kracht van het gezin.

Als gedragswetenschapper ben je een zeer belangrijk aanspreekpunt voor de collega’s in dit proces.

De gedragswetenschapper wordt ingezet bij complexe casuïstiek, veiligheidsvraagstukken, verschillen van inzicht en bij afwegingen rondom passende (specialistische) hulp.

De gedragswetenschapper ondersteunt professionals, ouders en jeugdigen bij zorgvuldige en gezamenlijke besluitvorming, conform de richtlijn ‘Samen met ouders en jeugdige beslissen over passende hulp.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige binnen een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige;
  • Aantoonbaar SKJ geregistreerd (het nummer is zichtbaar opgenomen in het CV);
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als gedragsdeskundige (20 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare als gedragsdeskundige werkervaring binnen een gemeente (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van veiligheidskaders (zoals meldcode en routes voor opschaling naar dwangkader), het signaleren van ontwikkelingsbedreiging, het uitvoeren van risicotaxaties (bijvoorbeeld op kindveiligheid en huiselijk geweld) (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring in het analyseren van complexe gezinssystemen, aangetoond door middel van voorbeelden (15 punten)
  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten. (20 punten)
         a) Een uurtarief lager dan €100,- (20 punten)
         b) Een uuratief tussen de €101,- en €110,- (10 punten)
         c) Een uurtarief hoger dan 110,- (0 punten)

Competenties

  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden/dienstverlenend/enthousiast/flexibel/klantgericht en humor.
  • In staat om verbindingen te leggen tussen partijen

Organisatie en team

Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch centrum waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn nog niet gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk na aanbieding door administratieve partner aan de opdrachtgever een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht via administratieve partner.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 23 december 2025, 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 24 december 2025 gepubliceerd op onze website.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur