Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Kwaliteitsmedewerker Jeugd

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

2 jan 2026

Einddatum:

2 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht

Als kwaliteitsmedewerker werk je nauw samen met de beleidsadviseur Jeugd, het Jeugdteam en kwaliteitscollega’s. Jij vertaalt beleid in uitvoerend handelen, speelt in op nieuwe ontwikkelingen binnen bestaand beleid en neemt ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.

Je bent betrokken bij de accountantscontrole over besteedde gelden.

Jouw taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Meehelpen aan de doorontwikkeling van het team kennis en expertise
  • Het Jeugdteam ondersteunen in het contact met derden om samenwerking te bevorderen (zorgaanbieders, ketenpartners, sociale basisinfrastructuur)
  • Jij stimuleert samenwerking tussen het Jeugdteam en kwaliteit en beleid
  • Je bent het aanspreekpunt voor beleidscollega’s op inhoud en proces

Ook:

  • Adviseer je gezinscoaches op juridisch vlak bij complexe casuistiek
  • Organiseer je procesevaluaties over individuele casuïstiek van het Jeugdteam
  • Vertaal je landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen en trends naar de werkvloer
  • Signaleer en begeleid je verbetermogelijkheden in de hulpverlening van het Jeugdteam
  • Ben je de schakel met de Zorgadministratie.
  • Faciliteer je het project PersoonsGerichte Aanpak (PGA) vanuit juridisch en kwaliteitsoogpunt
  • Draag je zorg voor het realiseren van een kwaliteitshandboek Jeugd en de implementatie daarvan.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsadviseur op het gebied van Jeugd/WMO.
  • Aantoonbare werkervaring met PGB.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van veiligheid, de jeugdwet en wmo.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein.
  • Aantoonbare werkervaring met gebruik van Lean-methodiek.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in richting van Social Work / SPH.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker (30 punten).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de jeugdhulp/jeugdzorg (25 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten).
  • Aantoonbare kennis van Signs of Safety (10 punten).
  • Aantoonbare kennis van systeem Menscentraal (10 punten).
  • Uiterlijk beschikbaar per januari 2026 (5 punten).

Competenties

  • analytisch werk en denk- niveau.
  • resultaatgericht werken.

Organisatie en team

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel.

Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door de administratieve partner”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 31 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 30 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: nee

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr